عملکرد مناسب اردبیل در پرداخت تسهیلات اشتغال به جامعه هدف کمیته امداد

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد کشور گفت: وضعیت استان اردبیل در پرداخت تسهیلات اشتغال به جامعه هدف کمیته امداد مناسب است.

مرتضی فیروزآبادی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: اقدام استان اردبیل در راستای پرداخت تسهیلات اشتغال از محل تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ به‌ویژه به جامعه هدف کمیته امداد مطلوب ارزیابی می‌شود و وضعیت استان در سطح کشور مناسب است.

او افزود: کمیته امداد سالانه متعهد و مکلف به ایجاد ۵۰۰ هزار شغل برای جامعه هدف خود در سطح کشور بوده که پیگیر پیش‌بینی منابع اعتباری برای تحقق این امر است و با کمک دولت و تعیین ردیف اعتباری در بودجه، به منظور ایجاد اشتغال و پیش‌گیری از محرومیت بیش‌تر اقشاری که تحت پوشش هم نیستند، تلاش می‌کند.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد اظهار کرد: نظارت بر ایجاد اشتغال تسهیلات پرداخت‌شده از جمله اقداماتی است که در راستای دست‌یابی جامعه هدف کمیته امداد به اشتغال انجام می‌شود.

فیروزآبادی تصریح کرد: کانال‌های مختلفی برای ورود جامعه هدف کمیته امداد پیش‌بینی و شناسایی شده که از آن جمله می‌توان به نیروگاه‌های خورشیدی، انجام تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های بزرگ، پیش‌بینی طرح‌های دامی و برخی شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد که با ورود جامعه هدف به اشتغال در این عرصه‌ها، هم شکل اشتغال‌ها با ثبات و پایدار شده و هم قابلیت رصد خواهد داشت.

ضرورت هدف‌گذاری آمار واقعی و قابل تحقق اشتغال در دستگاه‌های اجرایی

یاسر عبداللهی عابد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز در این نشست گفت: باید اشتغال‌های واقعی ایجادشده در سامانه رصد ثبت شود که بررسی و صحت‌سنجی میدانی این آمار توسط اداره‌کل کار استان در حال انجام است.

او با اشاره به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از سوی بانک‌های استان اردبیل، عملکرد بانک‌ها در هفته‌های اخیر را قابل قبول دانست و خواستار سرعت‌بخشی به روند پرداخت‌ها شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در ادامه با بررسی کارشناسی روند تدوین سند توسعه اشتغال استان بر هدف‌گذاری آمار واقعی و قابل تحقق اشتغال در دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.