گره گشایی از مشکلات بازار مسکن با تنظیم عرضه و تقاضا

یک کارشناس مسکن گفت: در جهت رفع مشکلات بازار مسکن دولت باید هرچه سریع‌تر عرضه و تقاضای مسکن را تنظیم کند.

در حالی که باید هرچه سریع‌تر بتوانیم پروژه های نهضت ملی مسکن را به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن برسانیم، باید در این بخش بتوانیم از تجربه های گذشتگان استفاده کنیم که یکی از این تجربه ها استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است.

در این رابطه بنگاه داری کارشناس مسکن گفت: اگر مروری در خصوص بخش مسکن از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ داشته باشیم به طور قطع  بزرگ‌ترین موج افزایش قیمت مسکن در این بازه زمانی رخ داده است، در ۵ سال گذشته شاهد افزایش ۱۰ برابری در بازار مسکن بودیم.

او افزود: قیمت مسکن اصلی‌ترین هزینه سبد خانوار است و اگر نتوانیم تورم قیمت مسکن را کنترل کنیم، تلاش‌های دولت برای مهار تورم در زندگی مردم تأثیری نخواهد داشت.

این کارشناس مسکن ادامه داد: موضوع مسکن بحث جدی در کشور است و دولت باید اهتمام  در این راستا داشته باشید. بسیاری از افراد معتقدند که ناترازی که در عرضه و تقاضای مسکن در شرایط فعلی وجود دارد منوط به کاهشی است که در سال ۱۳۹۰ در حوزه تولید مسکن رخ داد .

او گفت: باید برای مشکل گشایی بازار مسکن ورود کنیم، اما بسیاری از مشکلات فعلی از آن سال نشأت گرفته است.حال باید برای بهبود شرایط مسکن، دولت برنامه ريزی و تمهیدات لازم را در راستای تقویت و تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در نظر بگیرد.

 وی اظهار کرد: باید از تجارب گذشته در اجرای نهضت ملی مسکن استفاده کنیم ضمن اینکه باید برای سوداگری و اثربخشی در بازار مسکن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار