جمعیت دام سنگین به ۹ میلیون راس رسید

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام گفت: بنابر آمار جمعیت کنونی دام سنگین ۹ میلیون راس و دام سبک ۷۱ میلیون راس است.

منصور پوریان، رئیس شورای تامین‌کنندگان دام در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: گوشت گرم وارداتی به صورت مستمر در استان های تهران، قم، البرز و آستان قدس رضوی و گوشت منجمد در تمامی استان ها عرضه می شود.

او با بیان اینکه عرضه روزانه گوشت گرم از ۳۰۰ تن فراتر رفته است، افزود: توزیع گوشت گرم وارداتی منجر به ایجاد تعادل و روند کاهشی قیمت در بازار شده است.

پوریان ادامه داد: عرضه دام نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش یافته که این امر منجر به کاهش قیمت گوشت در بازار شده است و از طرفی افزایش روند توزیع موجب شده که از مرحله کمبود یا شرایط سخت بخش تولید گوشت قرمز خارج شدیم.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با اشاره به سبد متنوع پروتئین کشور افزود: با استمرار روند توزیع مناسب شاهد کاهش قیمت گوشت خواهیم بود.

او قیمت هر کیلو گوشت منجمد وارداتی را در محدوده ۳۰۰ هزار تومان و گوشت گرم را کمتر از ۳۷۰ هزار تومان برای مصرف کننده اعلام کرد.

پوریان متوسط قیمت هر کیلو دام سبک را ۲۳۰ تا ۲۳۵ هزار تومان و گوساله ۱۹۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو لاشه ۴۶۵ هزار تومان است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بنابر آمار جمعیت کنونی دام سبک ۷۱ میلیون راس و دام سنگین ۹ میلیون راس است که در دام سنگین امکان صادرات وجود ندارد، اما در دام سبک پتانسیل صادرات ۲ میلیون راس وجود دارد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار