رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد کشور خبر داد؛

فعالیت حدود ۱۳ هزار و ۷۰۰ کانون فرهنگی-هنری در مساجد روستا‌ها

حجت الاسلام والمسلمین خداداده گفت: حدود ۱۳ هزار و ۷۰۰ کانون مسجدی یعنی نیمی از کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد، روستایی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین کمال خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه روستاآباد در مصلای امام خمینی (ره) تهران، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پیشخوان فرهنگی دولت تلاش دارند در جامعه روستایی و در حوزه عمومی روستا فرهنگ‌سازی کنند که در صورت تحقق این امر، کسب و کار‌های ماندگارتری شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش مساجد در توانمندسازی روستاها، گفت: بخش اعظمی از مباحث توسعه، پیشرفت، اشتغال و کارآفرینی منوط به فرهنگ‌سازی است. چون تا زمانی که فرهنگ عمومی کشور نسبت به امر کسب و کار آمادگی لازم را نداشته باشد، محور توسعه نمی‌چرخد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان این که حدود ۱۳ هزار و ۷۰۰ کانون مسجدی یعنی نیمی از کانون‌های فرهنگی هنری روستایی هستند، ادامه داد: مردم و مسئولان باید بدانند که ایجاد اشتغال صرفاً با پول محقق نخواهد شد بلکه مباحث اشتغال یک پیوست فرهنگی بسیار مهمی دارد که این پیوست فرهنگی اگر به خوبی در حوزه آموزش و فرهنگ عمومی کشور و فضای کسب و کار و فرهنگ کار و کارآفرینی جایگاه خود را پیدا نکند ما به اشتغال پایدار نخواهیم رسید.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده با اشاره به ضرورت و الزامات نهضت بازگشت به مسجد، افزود: برای تحقق این نهضت می‌توان از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری در حوزه‌های کسب و کار و به ویژه اقتصاد فرهنگی و بوم‌گردی بهره گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.