آتش سوزی منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد زنجان مهار شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های روستای گلجین واقع در منطقه حفاظت شده سرخ آباد استان مهار شد.

محمدرضا یافتیان با بیان اینکه آتش سوزی منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد زنجان مهار شد گفت: این آتش‌سوزی به ۱۰۰ هکتار از مراتع روستای گلجین در منطقه حفاظت شده سرخ‌ آباد زنجان خسارت زد.

وی با بیان اینکه در این نوع آتش سوزی ها به حیوانات هم آسیب جدی وارد می‌شود، گفت: لانه حیوانات در آتش سوزی‌ها به طور کامل از بین می‌رود و برخی جانداران مانند انواع خزندگان، لاک پشت‌ها و پرندگان در آتش گرفتار شده و از بین می روند.

این مسوول به احتمال عمدی بودن آتش سوزی منطقه سرخ آباد زنجان اشاره کرد و گفت: با جدیت در حال بررسی علت بروز این حادثه هستیم و از عموم مردم انتظار داریم دوستدار محیط زیست باشند و از آن حفاظت کنند.

وی با تقدیر از زحمات کارشناسان و محیطبانان در مهار آتش سوزی، خاطر نشان کرد: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و حوادث محیط زیستی می‌توانند موضوع را از طریق مراجعه به نزدیک‌ترین واحد محیط زیست یا از طریق شماره تماس‌های ۱۵۴۰ و ۰۹۳۹۲۸۸۸۶۵۷ اطلاع دهند تا اقدام لازم در اسرع وقت صورت گیرد.

منطقه حفاظت شده سرخ آباد در شهرستان های زنجان و طارم با مساحت ۱۲۲ هزار و ۶۱۸ هکتار از سال ۱۳۷۵ تحت حفاظت قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.