پویش مهر، جایگزین پرسش مهر

امسال همزمان با نواخته شدن زنگ مهر، پویش مهر هم به دستور رئیس جمهور کلید خورد.

رئیس جمهور مشارکت کانون خانواده و کانون مدرسه در تربیت دانش‌آموزان را بسیار با اهمیت و منجر به شکل‌گیری هویت ایرانی _اسلامی آن‌ها دانست.

رئیسی افزود: ما می‌خواهیم در طول سال با آموزش و پرورش و عوامل تعلیم و تربیت ارتباط داشته باشیم، در یک بخش با دانش آموزان، در بخش دوم با معلمان و در بخش سوم با والدین و در بخش چهارم هم با کارشناسان و صاحب نظران امر تعلیم و تربیت در دانشگاه ها، دانشگاه فرهنگیان و مدیران دست اندرکار در وزارت آموزش و پرورش.

دانش آموزان تبریز هم برای شرکت در این پویش شور و شوق خاصی دارند.

هر کدام با نگاه کودکانه خود قصد دارند آنچه را به نظرشان پیشرفت محسوب می‌شود به رئیس جمهور ارسال کنند آن هم از محیط مدرسه خود که خانه دومشان محسوب می‌شود.

این کودکان می‌خواهند اتاق قرآن و اتاق ورزش مدرسه‌ی خود را که امسال برای نخستین بار راه اندازی شده نقاشی کنند و یا با تهیه فیلم از آنها، آن را به رئیس جمهور نشان دهند.

والدین بچه ها، مدیر و معلمانشان هم کنار بچه‌ها هستند.

مادر ۴۰ ساله یکی از دانش آموزان مدرسه پنج تن آل عبای تبریز می‌گوید: امکاناتی که امروز در مدرسه‌ها وجود دارد در مدارس زمانِ ما وجود نداشت، با بیان این‌ها به فرزندانمان، می‌توانیم آن‌ها را با پیشرفت‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کشورمان ایجاد شده است آشنا کنیم تا بهتر بتوانند در پویش مهر مشارکت کنند.

مدیر مدرسه پنج تن آل عبا هم می‌گوید: امسال با ایجاد تغییر و تحول در مدرسه، شرایطی را فراهم کردیم تا دانش آموزان این مدرسه با مقایسه پیشرفت‌های مدرسه‌ی خود با مدارس دیگر، به اهداف پویش مهر برسند، علاوه بر این، اردو‌های پیشرفتی را هم برای دانش آموزان مدرسه تدارک دیده ایم تا با پیشرفت‌های استان و شهرستان، بیشتر و از نزدیک آشنا شوند.

دو نفر از معلمان و معاونان مدرسه پنج تن آل عبای تبریز پارسال در طرح پرسش مهر شرکت کرده و به مرحله کشوری هم رسیده بودند.

آن‌ها امسال هم کنار دانش آموزان و همکاران خود در این پویش شرکت می‌کنند و تلاش می‌کنند آن‌ها را به شرکت بیشتر در طرح پویش مهر ترغیب و تشویق کنند.

دانش آموزان آینده ساز این مرز و بوم هستند و از همین حالا به نوبه خودشان می‌توانند در ترسیم مسیر پیشرفت کشور موثر و دخیل باشند.

هر چند نگاهشان کودکانه است، اما همین نگاه‌ها ترسیم کننده افقی درخشان و روشن است و در بسیاری از موارد جرقه‌ای برای حرکتی رو به جلو و بسیار سازنده برای دست اندرکاران.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار