تاکید نیرو‌های مقاومت بر ادامه عملیات طوفان الاقصی

یکی از مسئولان سازمان جهاد اسلامی از ادامه عملیات طوفان الاقصی، حتی تا عمق خاک فلسطین اشغالی خبر داده است.

عباس حاجی نجاری کارشناس مسائل غرب آسیا و آقای سیدهادی سیدافقهی کارشناس مسائل فلسطین با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه ۱۶ مهر درباره دومین روز عملیات طوفان الاقصی، گفتگو و تبادل نظر کردند و به پرسش‌ها در این زمینه پاسخ دادند. متن کامل این برنامه به شرح زیر است:

مقدمه مجری: همانطور که در خبر‌ها دیدید و شنیدید شبکه المنار از حملات سنگین هواپیما‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه خبر داده دفتر اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرده از ابتدای حمله‌ی رژیم اشغالگر حدود ۲۰ هزار فلسطینی به طرف ۲۳ پناهگاه در مناطق مختلف نوار غزه رفتند. منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند که شمار شهدای حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه به ۳۷۰ نفر افزایش پیدا کرده و نزدیک ۲۲۰۰ نفر هم به ثبت رسیده است.

اشغالگران جز تخریب مساجد و مناطق مسکونی حتی با حمله هوایی به بندر غزه تعدادی از قایق‌های ماهیگیران فلسطینی را هم به آتش کشیدند، اما با ناتوانی رژیم اشغالگر در متوقف کردن حرکت مقاومت از کابینه صهیونیستی خبر رسید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور تخلیه شهرک‌های هم مرز با لبنان و همچنین مسلح کردن ساکنان مناطق مجاور نوار غزه را صادر کرده است. با این مقدمه اجازه بدهید که اول یک گزارش تقدیم حضور شما کنیم برگردیم میهمانان این گفتگو را به شما معرفی کنم.

سوال: بپردازیم به کلیات روز دوم طوفان الاقصی

سیدافقهی: بعد از این شوک مهم و تاریخی که هم داخل فلسطین اشغالی را در خودش در هم پیچید و هم در سطح منطقه، روز دوم سعی کرد یک بخشی از خسارت‌ها و شکست‌های مفتضحانه‌ای که تحمل کرده رژیم استرداد کند، ولی تاکنون خوشبختانه تمام تلاش هایش برای بازپس گیری شهرک‌هایی که الان در اختیار رزمندگان حماس و جهاد اسلامی و دوستان شان هست، ناکام مانده بلکه خبر از پیشروی بعضی از محور‌ها هست به سمت عمق فلسطین اشغالی.

سوال: آقای دکتر بیشتر صحبت می‌کنیم راجع به مقاومت فلسطین در روز دوم عملیات طوفان الاقصی، از بینندگان شبکه یک سیما خداحافظی می‌کنیم ما را در شبکه خبر دنبال کنید.

آقای دکتر سیدافقهی بپردازیم به جزئیات اهدافی که در روز دوم توسط مقاومت فلسطین دنبال شد، به طور کل در کل برنامه خواهیم پرداخت به اهمیت طوفان الاقصی، نقش آن در آزادی قدس شریف و موضوعاتی که از ابعاد مختلف توسط این عملیات دنبال می‌شود.

سیدافقهی: همانگونه که در آغاز صحبت عرض کردم، عملیات، عملیات بسیار گسترده است، عملیات ترکیبی است، لذا خیلی راحت و با اشراف کامل و با حداکثر تلفات به دشمن تجهیزات دشمن اماکن حساس دشمن، برخی از پایگاه‌های نظامی شان، برخی از زیرساخت هایشان و اماکن حساس شان، خطوط ارتباطی شان و حداقل تلفاتی که خود رزمندگان فلسطینی تقبل کردند. این مطلب اول.

مطلب دوم همزمان با آزادسازی زمین‌هایی که در آن طرف دیوار حائل هست بین غزه و به قول معروف غلاف غزه یا حومه غزه که آن جزء سرزمین‌های ۱۹۴۸ است که در اختیار و تصرف رژیم صهیونیستی است. با ورود به این منطقه معادله عوض شد، چون تاکنون تمام جنگ‌ها در داخل غزه بود، منتها آتش باری از غزه به سمت اهداف رژیم صهیونیستی بود، اولین بار بود که رزمندگان فلسطینی این خط حائل را می‌شکنند و وارد شهرک نشین‌های صهیونیست نشین می‌شوند، بنا به روایتی تا ۵-۶ شهرک حالا بعضی از شهرک‌ها بزرگ است و بعضی‌ها محدودتر است، ولی مجموعا همزمان که مقاومت حماس ورود کرد، برای این که به پیشروی خودش و به پدافند خودش که احتمال تهاجم رژیم صهیونیستی هست نیرو‌های دیگر از گروه‌های دیگری آمدند و ملحق شدند و تثبیت کردند مواضعی که حماس آزاد کرد، مانند بچه‌های جهاد اسلامی و دیگر گروه‌ها.

الان نبرد در مناطق مرزی در واقع به داخل فلسطین اشغالی است، هنوز مناطق خاصی را رژیم صهیونیستی بازپس نگرفت، بنابراین تصور می‌رود که امشب یا ممکن است اتفاقاتی بیفتد. مسئله دیگر مسئله‌ی اظهارات یکی از مسئولان سازمان جهاد اسلامی بود که از او پرسیدند که این عملیات و این وضعیت به چه شکلی و به کدام سمت و سو دارد حرکت می‌کند؟ ایشان تاکید کرد که احتمال دارد عملیات ادامه داشته باشد و حتی تا عمق داخل خاک فلسطین اشغالی ما به حرکت خودمان و نبرد خودمان ادامه بدهیم.

سوال: آقای دکتر حاجی نجاری با این توضیحاتی که آقای دکتر سیدافقهی اشاره کردند و با خبری که در مقدمه به آن اشاره‌ای داشتیم یعنی خبر‌هایی که از کابینه رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسد که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور تخلیه شهرک‌های هم مرز با لبنان را صادر کرده و همچنین مسلح کردن ساکنان مناطق مجاور نوار غزه، بپردازیم به دومین روز و چرایی اهمیت این عملیات، که گفته می‌شود منحصر بفرد هست در بازه زمانی کنونی.

حاجی نجاری: در روز دوم ما شاهد یکسری اقدامات شتاب زده‌ی صهیونیست‌ها در بمباران مناطق مسکونی و نقاطی که در واقع اصلا در عرصه جنگ نبودند هستیم که این نشان دهنده‌ی نوعی شتاب زدگی و سردرگمی صهیونیست‌ها است، چون صحنه جنگ کاملا به داخل سرزمین‌های اشغالی کشیده شده است. اما واقعیت قضیه این است که آن چیزی که زمینه‌ی اصلی اقدام مقاومت را برای طراحی و اجرای این عملیات زمینه ساز شد، در واقع یک دفاع مشروعی است در قبال جنایات چندین ساله‌ی صهیونیست‌ها، به ویژه جنایات این دولت افراطی جدید در ماه‌های اخیر.

ما حداقل در ماه‌های اخیر بیش از ۳۰ کودک فلسطینی را به شهادت رساندند، بیش از ۱۵۰ فلسطینی را به شهادت رساندند بالاترین جنایات را این‌ها در مسجد الاقصی انجام دادند در حمله به نمازگزاران و اهانت‌هایی که روا داشتند، ما هر روز شاهد بودیم برخی از این وزرای افراطی دولت نتانیاهو وارد مسجد می‌شدند و اهانت‌هایی به معتکفین و نمازگزاران داشتند، این چیزی نبود که مقاومت بتواند تحمل کند، به اضافه این که طراحی‌های جدیدی را بدست آوردند برای اقدامات بعدی رژیم صهیونیستی برای مقابله با مقاومت در غزه، این‌ها مبنا شد برای یک طراحی عملیات دقیق و پیچیده.

این عملیاتی بود که همانطور که شما اشاره کردید عملیات ترکیبی چند بعدی بود هم زمین، دریا، هوا

سوال: هم الکترونیک، هم از کار افتادن گنبد آهنی

حاجی نجاری: و با تمام ابعاد، و مهم‌تر از همه این که این در عین رعایت بالاترین سطح حفاظت اطلاعاتی صورت گرفت، شما می‌دانید بینندگان عزیز مستحضر هستند که منطقه‌ی غزه به لحاظ تراکم جمعیت یکی از متراکم‌ترین مناطق جمعیتی جهان است و رژیم صهیونیستی تسلط دقیق جاسوسی و اطلاعاتی روی این منطقه داشته است. شما می‌بینید طراحی که مثلا شما هزار رزمنده را بتوانید طراحی و عملیات کنید، چندین پاراگلایدر را آماده کنید برای عملیات، این‌ها همه در اوج خفای اطلاعاتی و امنیتی بود، واقعا این باید آفرین گفت یعنی چیزی که خود طراحان و استراتژیست‌های غربی اشاره کردند آفرین گفتند به این طراحی، دقت عملیات و غافلگیری که رژیم صهیونیستی متحملش شد، شما نگاه کنید در روز اول کاملا این‌ها سردرگم بودند نمی‌دانستند، چون با توجه به اهمیت امروز طبعا باید این‌ها این آمادگی را می‌داشتند، ولی واقعیت قضیه این است که این عملیات با این ویژگی یک نقش بازدارنده‌ای در روند تحولات آینده خواهد داشت، ما این عملیات را در واقع باید فصل جدیدی در روند مقاومت فلسطین در طول مقاومت ۷۵ ساله بدانیم و چیزی است که در هیچکدام از جنگ‌های ... بله، مثلا جنگ ۷۳ را داریم، ولی جنگ ۷۳، ۵ تا کشور بزرگ عربی بودند، ولی شما نگاه کنید در این جنگ مقاومت فلسطین، حماس و جهاد اسلامی که این جا تراز خودشان را در حد تراز یک قدرت منطقه‌ای نشان دادند. این عملیات اصلا توازن قدرت را در سطح منطقه بر هم زد.

سوال: آقای دکتر سیدافقهی آقای دکتر حاجی نجاری اشاره کردند به دقت عملیاتی، توان امنیتی و موضوعات اینچنینی، می‌خواهم راجع به آن با حضرتعالی صحبت کنم با توجه به این که رژیم صهیونیستی سال‌ها و سال‌ها روزی موضوعات امنیتی خودش مانور‌های رسانه‌ای می‌داد و به این موضوع می‌بالید و به یکی از نقاط قوت خودش همیشه قلمداد می‌کرد، ولی در این عملیات می‌بینیم که با توجه به پیچیدگی که آقای دکتر حاجی نجاری اشاره کردند و برنامه ریزی‌های دقیق انجام شده رژیم صهیونیستی کاملا غافلگیر شد.

سیدافقهی: بله یکی از دلایل موفقیت‌های این عملیات، اتقان امنیتی بود و استفاده از تکنیک‌های جدید، هوش مصنوعی، جنگ الکترونیک و فلج کردن گنبد آهنین و قطع خطوط ارتباطی خطوط مقدم جبهه که در غلاف غزه هست با مراکز فرماندهی شان، این‌ها چیز ساده‌ای نیست نیاز به یکسری امکانات بسیار پیشرفته و بسیار پیچیده لازم دارد. ولی من می‌گویم علیرغم این مسائل واقعا رژیم صهیونیستی در این میدان تنها نبود، می‌دانید که یکی دو سال است که کلا سازمان نظامی رژیم از اروپا منتقل شده به سنتکام منطقه میانه‌ی غرب آسیا یا آمریکایی‌ها، بنابراین در بسیاری از مانور‌ها، همکاری‌های امنیتی، جاسوسی، شنود، ببینید یک نرم افزار پیکاسو است که هک می‌کند پیچیده‌ترین موبایل‌های دنیا را هک می‌کند و این را می‌فروشند به کشور‌های مختلف برای تجسس و شنود موبایل‌های مثلا رقبا و دشمنان خودشان، این هم از کار افتاده بود یعنی واقعا این عملیات سه گانه، هوایی، زمینی، دریایی و همزمان یک رابطه‌ی کاملا هماهنگ بین صف و ستاد که ناهماهنگی نشود عملیات به شکل دقیق واقعا داشت پیش می‌رفت عین یک ماشینی که شما به آن دستور داده باشید خودکار خودش عمل بکند اینقدر این‌ها منظم و سریع پیش رفتند، لذا غافلگیری شاید همزمان با جشن‌های شبات یا کیفور بوده که این‌ها مرخصی می‌روند، جدی نمی‌گیرند و همچنین شبیه همین عملیات در ۱۹۷۳ هم بود که از این اصل غافلگیری واقعا پیشروی خوبی داشتند نیرو‌های عربی مصر و سوریه و عراق و ...، در این جا در حد اعلای حفاظت اطلاعات انجام شد و در حد اعلای ضریب غافلگیری.

مجری: راجع به ابعاد مختلف و طوفان الاقصی می‌خواهیم صحبت کنیم با آقای نضال علیان خبرنگار صدا و سیما در غزه که به جمع ما اضافه شدند.

آقای علیان به شما سلام می‌کنم وقت شما به خیر باشد دومین روز عملیات طوفان الاقصی بپردازیم به این که الان وضعیت در غزه به چه صورتی هست؟

علیان: خدمت شما و بینندگان عزیز عرض سلام دارم تا این لحظه آرامش در نوار غزه وجود ندارد حملات هوایی به شکل گسترده‌ای علیه نوار غزه انجام می‌شود، بیش از ۶۰ حمله‌ی هوایی در ساعت‌های اخیر علیه شهروندان بی دفاع و غیر نظامی فلسطین انجام شده، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ۸ جنایت مرتکب شدند علیه شهروندان فلسطینی امروز این جنایت‌ها منجر به شهادت ۵۴ فلسطینی شده و برخی‌ها همچنان در زیر آوار هستند، برخی از شهدا و مجروحان و کادر امدادرسانی نتوانسته است تاکنون به آن‌ها دست پیدا کند و آن‌ها را نجات بدهد و کمک رسانی کند به آن‌ها و وسایلی وجود ندارد برای کمک رسانی به آن‌ها، برای آواربرداری منازلی که تخریب شده، همچنین سلسله حملات گسترده‌ای دارد انجام می‌شود به شرق منطقه الشجاعیه در نوار غزه موسوم به کمربند آتش باری که رژیم صهیونیستی به شدت حملات خودش را به غزه و مناطق مشخصی انجام می‌دهد و ویران می‌کند مناطق را به شکل گسترده‌ای، خانه‌ها و منازل زیادی را در این حملات ویران می‌کند شمار شهدا به شکل گسترده‌ای افزایش پیدا کرده، شمار شهدا به ۴۱۳ فلسطینی رسیده در بین این شهدا ۷۸ کودک وجود دارد و شماری زن وجود دارد در بین شهدا و شمار مجروحان نیز به بیش از دو هزار و ۳۰۰ مجروح رسیده است در بین فلسطینی‌ها.

سوال: آقای علیان با توجه به این که شما در محل هستید و الان توضیحی دادید روز دوم طوفان الاقصی در غزه، من از بعد خبرنگاری شما بپرسم که رصد شما نسبت به پوشش طوفان الاقصی در رسانه‌های مختلف جهان چطور بود با توجه به این که رژیم صهیونیستی جلوگیری کرد از ورود برخی خبرنگاران برای این که این قدرت مقاومت در طوفان الاقصی مخابره بشود به کل دنیا؟

علیان: کار رسانه‌ها در نوار غزه بسیار سخت است، راه‌های نوار غزه بسته شده و نمی‌توانند خبرنگاران به مناطقی که هدف حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته برسند، چرا که رژیم صهیونیستی فرقی قائل نمی‌شود بین خبرنگاران، بین شهروندان غیر نظامی، او همه جا را بمباران می‌کند، هر جایی که در مسیر‌های نوار غزه حرکتی مشاهده کند، بمباران می‌کند، برای همین شماری از اصحاب رسانه در نوار غزه شهید و زخمی شدند و شماری هم ناپدید شدند، شماری از خبرنگاران مفقود شدند و هیچگونه خبری از آن‌ها در دست نیست علیرغم این که آن‌ها لباس‌های خبرنگاری به تن دارند و مشخص است که این‌ها اصحاب رسانه هستند و خبرنگارند، اما رژیم صهیونیستی نمی‌گذارد که آن‌ها واقعیت‌ها را از نوار غزه منتشر کنند.

از طرف مقاومت با واکنش‌های مقاومت هم باید بگویم که مقاومت همچنان به جنایت‌های رژیم صهیونیستی با شلیک ده‌ها موشک به شهرک‌های صهیونیست نشین و شهر‌های رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و همچنین شمار نیرو‌های مقاومت که از سیم‌های خاردار عبور کردند به سوی شهرک‌های صهیونیست نشین افزایش پیدا کرده و درگیری‌های شدیدی بین نیرو‌های مقاومت و بین ارتش رژیم صهیونیستی در جریان است الان شوک بزرگی به رژیم صهیونیستی وارد شده به خاطر کار نیرو‌های مقاومت و ضربه محکمی مقاومت فلسطین به آن‌ها وارد کرده به دشمن صهیونیستی شمار کشته‌های اسرائیلی‌ها علیه این عملیات مقاومت فلسطین به ۷۰۰ کشته رسیده، ۷۰۰ نفر از صهیونیست‌ها کشته شدند و شمار زیادی از صهیونیست‌ها مجروح شدند به بیش از دو هزار نفر می‌رسد شمار زخمی‌های رژیم صهیونیستی که بعضی از آن‌ها وضع وخیمی دارند.

مجری: خیلی متشکرم آقای علیان از توضیحات شما و مواردی که مطرح کردید.

آقای دکتر حاجی نجاری یک موضوعی که اشاره کرد مقاومت شوک بزرگی را به رژیم صهیونیستی در عملیات و طوفان الاقصی وارد کرد و امروز شاهد این هستیم که در دومین روز حملات جدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدت گرفته بمباران کور رژیم صهیونیستی به نوار غزه و شهادت و تجاوزات و وحشی گری‌هایی که در روز دوم شاهد آن هستیم می‌تواند در پیشروی‌های مقاومت تردید وارد کند؟

حاجی نجاری: نکته درستی را اشاره کردند، اقدامات رژیم صهیونیستی ارزش نظامی ندارد، چون هواپیما با توجه به تسلطی که صهیونیست‌ها به لحاظ هواپیمایی و موشک‌ها دارند عملا زدن یک منطقه بی دفاع هنر نظامی نیست. آن چیزی که مهم است در عرصه عملیات و میدان است که ابتکار عمل دست نیرو‌های مقاومت است، همین گونه هم که اشاره شد الان دارند داخل سرزمین‌های اشغالی دارند می‌جنگند، ولی واقعیت صحنه این است که این طراحی هوشمندانه‌ی نیرو‌های مقاومت عملا تمام ساختار‌های نظامی را متحیر کرده است که یک نیرویی در این سطح و حجم حماس و جهاد اسلامی قادر باشد اینگونه دقیق طراحی بکند و مسیر را هم حساب شده پیش ببرد، شما همین که الان می‌بینید اشاره کردند که این‌ها دارند همین طور نیرو‌ها دارند اضافه می‌شوند به نیرو‌هایی که دارند در مناطق تصرف شده دارند می‌جنگند و مبارزه می‌کنند و رژیم صهیونیستی آنجا کاری نمی‌تواند بکند به رغم تسلطی که به لحاظ هم حجم نیرو و توانی که این‌ها دارند، ولی با این وجود آنجا مقابله نمی‌تواند بکند و به نوعی تلاش دارد با زدن عقبه نیرو‌های مقاومت و مردم بی دفاع در مقاومت فسطین که در صحنه دارد مبارزه می‌کند ایجاد تزلزل بکند این راهبردی که صهیونیست‌ها به این جمع بندی رسیدند که از این طریق بتوانند اراده نیرو‌های مقاومت را تحت الشعاع قرار بدهند، ولی با آن روحیه جنگندگی ما واقعا یک ویژگی مهمی را در نیرو‌های مقاومت داریم می‌بینیم این نسل جوان فلسطینی که این جا وارد صحنه شده با آن شادابی، ضد اشغالگری ...

سوال: خیلی تلاش کرد که نسل سوم را کاملا از مقاومت و از صحنه‌ی مبارزه فلسطینی‌ها خارج کند.

حاجی نجاری:، ولی این صحنه نشان داد که نه تنها این نیست بلکه این نسل جدید خیلی با اراده و محکم‌تر در صحنه است، چون پیروزی را دیده دستاورد‌ها را دیده، شما ببینید رژیم صهیونیستی در مجموع عملیات‌ها به نظر می‌آید این قدر تلفات نداشته که در عرض یک روز این‌ها بیش از مثلا ۷۰۰ تا کشته و چند هزار اسیر، الان مهم‌ترین دغدغه صهیونیست‌ها این اسرا هستند که در واقع دست برتر را به مقاومت فلسطین در مدیریت تحولات بعدی جنگ می‌دهند شما خاطرتان باشد برخی از جنگ‌های گذشته سر سه تا اسیر اتفاق افتاد این جا الان این رقم بالایی است، اسرای نظامی صهیونیستی که عمدتا دست مقاومت فلسطین هستند روند تحولات را تغییر می‌دهد، ما حتما باید روی معادلات آینده این جنگ بحث جدی داشته باشیم.

سوال: یک نکته‌ای که به زعم کارشناسان و متفق القول مطرح می‌کنند طوفان الاقصی نقطه‌ی عطف تحولات فلسطین در مقطع کنونی هست، با توجه به ابعادی که از آن بررسی می‌شود و نکاتی که از آن یاد می‌شود، نکته دیگر عنوان می‌شود که نقطه پایانی بر خط سازش و روند عادی سازی هست.

سیدافقهی: من اجازه بدهید این نامی که برای این عملیات انتخاب کردند خیلی معنی دار است، آیه طوفان نوح در قرآن داریم نتیجه طوفان نوح جارو کردن این مشرکین و کفار شد و زمین تطهیر شد با این طوفان که انه این طوفانی که اعلام کردند الاقصی دارند صهیونیست‌ها و اشغالگر‌ها و آدم‌های ددمنش را و کتک کش‌ها را دارد از سرزمین فلسطین تطهیر می‌کند این طوفان یک نام معنی داری است و رمز دار است این مسئله اول.

مسئله دوم قطعا الان هم منطقه و هم این عملیاتی که انجام شد واقعا مقاومت را در یک پیچ تاریخی مهمی قرار داد و از این به بعد باید یک ریل گذاری راهبردی حساب شده‌ی مهندسی شده با یک نقشه راه عملیاتی به هیچ وجه اجازه نفس کشیدن و ترمیم این خسارت را به رژیم صهیونیستی ندهد قطعا آمریکا را دیدید دیگر بایدن هم محکوم کرد و هم ۶ میلیارد دلار برای جبران ضرر‌ها و زیان‌ها را تقدیم کرد به صهیونیست‌ها مثل همیشه، عمدتا کشور‌های اتحادیه اروپا، محکوم کردند، این‌ها کارشان همین است، اما احرار عالم، مردم منطقه، جهان عرب و خیلی از کشور‌هایی که از محور مقاومت حمایت می‌کنند، تبریک گفتند و حتی اعلام آمادگی برای اعزام نیرو کردند، من خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم یمنی‌ها با این که خودشان هنوز تحت محاصره زمینی، هوایی و دریایی هستند، ولی باشکوه‌ترین تظاهرات حمایت از این عملیات را یمنی‌ها انجام دادند و آنجا اعلام کردند که ما با این که ما خودمان الان درگیر جنگ هستیم، ولی حاضریم به کمک برادران فلسطینی بشتابیم. این بخش اول
بخش دوم این که معادلات منطقه را بر هم زد این عملیات یعنی امکان ندارد بتواند اولا رژیم صهیونیستی جبران بکند و مسئله‌ی شوق گشودن جبهه‌های دیگر حالا چه زمانی انجام می‌شود از چه جبهه‌ای اول گشوده می‌شود یک اشاراتی ما از جنوب لبنان داشتیم و یک پیام مهمی آقای سیدهاشم صفی الدین هم به محور مقاومت و بچه‌های حماس جهاد ارسال کرد و هم یک پیامی غیر مستقیم برای صهیونیست‌ها بود که ما اولا بی خبر نیستیم منطقه را دقیقا تحت نظر داریم رصد می‌کنیم و هر گاه نیازی شد ما وظایف خودمان را انجام می‌دهیم. در پاسخ چند شلیک یا خمپاره بود یا موشک به چند تا از دیده بانی‌های مرز جنوب لبنان نتانیاهو گفت که ما فعلا مایل نیستیم که یک جبهه جدید در شمال فلسطین بگشاییم، این نشان می‌دهد که هنوز تعادل خودشان را به دست نیاوردند و همه صهیونیست‌ها از هم می‌پرسند که آقا چه شد، من قبل از این که بیایم استودیو مصاحبه یک صهیونیست شناخته شده است از فارسی زبان هم به نام منوش امیر، داشت صحبت می‌کرد، هم مرعوب بود و هم خودش هم می‌گفت همه از هم می‌پرسند آقا چه شد، مقامات امنیتی باید پاسخ بدهند ژنرال‌های نظام باید پاسخ بدهند، خود نتانیاهو باید پاسخ بدهد، وزرایی که این همه اِهِن و تولوپ در می‌کردند (بنگفیق؟) مخصوصا که ما این‌ها را خلع سلاح می‌کنیم این‌ها را لگد مال می‌کنیم الان باید جواب بدهند.

مجری: ضمن این که درگیر موضوعات داخلی خودشان هم هستند.

سوال: در تکمیل صحبت‌ها اقای دکتر، به عادی سازی هم اشاره کنید، تاثیر این عملیات بر عادی سازی

سیدافقهی: من یک جمله به نقل از مقام معظم رهبری فرمود رژیم در حال احتزار است و روی اسب بازنده شرط بندی نکنید و آن‌هایی که سودای عادی سازی یا در نوبت عادی سازی با رژیم هستند از این عملیات باید پیام را دریافت کرده باشند و نروند به سمت عادی سازی که پشیمان می‌شوند.

سوال: آقای دکتر حاجی نجاری، الان دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی هم اشاره کردند مقامات کشور‌های اسلامی هم عنوان می‌کنند که با شرایط داخلی خود رژیم صهیونیستی کنار هم قرار دادن پازل‌ها و آن چیزی که امروز ما در عملیات طوفان الاقصی شاهد آن بودیم یعنی ناتوانی در ابعاد مختلف و در عرصه‌های گوناگون، روند نابودی رژیم صهیونیستی این غده سرطانی تسهیل و تسریع شده است.

حاجی نجاری: یک نکته بسیار مهم در روند این عملیات این است که توازن قدرت را بر هم زد و عملا یک دور جدیدی را در روند تحولات ایجاد کرد، در این میدان شما نگاه کنید بازنده اصلی رژیم صهیونیستی است، رژیمی که با توجه به طراحی‌هایی که آمریکایی‌ها کردند برای ارتش این رژیم، شما دیدید ارتش این رژیم در عرض یک شب فرو ریخت در این منطقه و دقیقا این تصویری است که از آینده این رژیم در صحنه جهانی دارد نشان می‌دهد و با توجه به روندی که ما در نوع معادلات منطقه می‌بینیم، تاثیری که این عملیات در برهم زدن یا ایجاد یک نظم جدید جهانی در منطقه دارد یعنی الان ما مقاومت را به عنوان یک محور قدرت جدید در جهان در این منطقه داریم جایگاهش را محکم می‌بینیم و این می‌تواند نه تنها رژیم صهیونیستی بلکه معادلات جهانی و منطقه‌ای را هم تحت الشعاع قرار بدهد و این در واقع این چشم انداز آینده جهان است که ما در این عملیات می‌توانیم آینده درخشان تاثیر این عملیات را ببینیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار