ترکیه: مواضع نیرو‌های کُرد در سوریه و عراق اهداف مشروع ما به شمار می‌روند

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد نیرو‌های مسلح این کشور زین پس اهداف شبه نظامیان کُرد در سوریه و عراق را هدف قرار خواهد داد.

حزب کارگران کردستان که با علامت اختصاری پ ک ک شناخته می‌شود از سال ۱۹۸۴ در حال مبارزه با دولت مرکزی ترکیه برای استقلال مناطق کردنشین این کشور است. این درگیری خونین تاکنون هزاران کشته و مجروح برجای گذاشته است و آنکارا را مجبور به اتخاذ سیاست‌های سختگیرانه در مناطق شرقی این کشور کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد پس از انفجار یک بمب در مقابل ساختمان‌های دولتی در آنکارا، زین پس تمامی مواضع شبه نظامیان کُرد در سوریه و عراق یک هدف مشروع برای ارتش این کشور به شمار خواهد رفت. 

مقامات ترکیه مدعی هستند انفجار در مقابل ساختمان‌های دولتی این کشور از سوی جدایی طلبان کرد برنامه ریزی و اجرا شده است. به همین دلیل ارتش ترکیه حملات هوایی گسترده‌ای را به مواضع نیرو‌های کُرد در شمال عراق انجام داد. همچنین طی هفته جاری نیرو‌های امنیتی به اماکن مختلفی در کشور به منظور بازداشت عناصر جدایی طلب وابسته به پ ک ک هجوم بردند. 

هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه در این باره می‌گوید: دو مهاجم این حمله از سوریه وارد کشور شده بودند و در آنجا آموزش‌های لازم را گذرانده بودند. پاسخ ترکیه به این حمله تروریستی بسیار دقیق خواهد بود. 

وی خاطر نشان کرد: از این لحظه به بعد تمامی زیرساخت ها، اماکن، و تاسیسات مربوط به شبه نظامیان پ ک ک و وای پی چی (کرد‌های سوریه) به ویژه در سوریه و عراق برای نیرو‌های مسلح، امنیتی، و اطلاعاتی ما اهداف مشروع به شمار می‌روند. 

ترکیه تاکنون عملیات‌های نظامی گسترده‌ای را علیه وای پی جی انجام داده است. این گروه از شبه نظامیان کُرد از متحدان آمریکا در نبرد با داعش محسوب می‌شوند. فرانسه یکی دیگر از حامیان وای پی جی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۳:۲۱ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
آمریکا به همراه غرب از سال ۱۹۸۴ تاکنون تسلیحات پ ک ک را تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۲:۴۵ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
هر هفته 100 تروریست از ترکیه برای پیوستن به داعش وارد سوریه می‌شوند
آخرین اخبار