کشف ۵۵ تن فرآورده خام دامی ناسالم در کرمانشاه

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : با توجه به افزایش مصرف فرآورده‌های خام دامی و تشدید نظارت‌ها، از ابتدای شهریور ۵۵ تن فرآورده خام دامی ناسالم در شهرستان کرمانشاه کشف شد.

تورج کرمیان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : به منظور حفظ سلامت عمومی بازدید‌های دوره‌ای و مستمر از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: گاهی با توجه به ایام ویژه و افزایش مصرف فرآورده‌ها، نظارت‌ها نیز تشدید می‌شود و از ابتدای شهریورماه نیز به دلیل افزایش مصرف اقدامات ویژه‌ای انجام شد.

کرمیان گفت: تیم‌های نظارتی در به صورت مستقل و مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی و به صورت دوره‌ای و در نوبت صبح و عصر بازدید‌هایی را انجام دادند و از ابتدای شهریور بیش از ۵۵ تن انواع فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف کشف و از چرخه مصرف خارج شد.

وی با بیان اینکه از مراکز عمده، کارخانجات فراورده‌های گوشتی و رستوران‌ها بازدید‌هایی به صورت مستمر انجام شده است افزود: دستگاه قضا نیز با حمایت از مجموعه سلامت با اقتدار و با تمام قوا در حال انجام اقدامات مثمر ثمر است.

کرمیان بیان کرد: در این مدت ۱۵ پرونده قضایی تشکیل و چهار حکم بازداشت برای افرادی که سلامت عمومی جامعه را به خطر انداختند صادر شده است.

وی با اشاره به وظیفه حاکمیتی در زمینه آموزش و ترویج فرهنگ استفاده از فراورده‌های خام دامی سالم گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این زمینه می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۵، ۱۲ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار