کشف و ضبط دارو‌های تاریخ مصرف گذشته دامی در کرمانشاه

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : با تلاش کارشناسان این اداره دارو‌های تاریخ مصرف گذشته دامی به ارزش ۱۱ میلیارد ریال از یک شرکت پخش دارو و واکسن کشف و ضبط شد.

صیاد غلامی رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : بازرسان این اداره طی بازدید سرزده از انبار یک شرکت پخش دارو و واکسن موفق به کشف ۲۸ هزار قلم انواع داروی تاریخ مصرف گذشته به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد ریال شدند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی واحد متخلف به مراجع قضایی، گفت: خوشبختانه با اقدام به موقع کارشناسان این اداره این دارو‌ها پیش از آنکه وارد چرخه مصرف دامی در استان شود، شناسایی و ضبط شد.

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: بازرسان دامپزشکی استان تمام داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و شرکت‌های پخش را به صورت منظم و در برخی موارد به صورت سرزده در فواصل زمانی مختلف مورد بازدید و پایش قرار می‌دهند که در صورت مشاهده هرگونه موردی با آن برخورد قانونی لازم را انجام می‌دهند.

غلامی یادآور شد: هم اکنون ۹۵ داروخانه، ۱۱ شرکت پخش دارویی و ۸۱ مرکز درمانی و مایه کوبی زیر پوشش و تحت نظارت اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه قرار دارند.

وی تاکید کرد: در سال جاری از یک شرکت پخش دارویی دیگر نیز در این استان دارو‌های غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته به ارزش ۶۰ میلیارد ریال و از یک واحد داروخانه دامپزشکی در یکی از شهرستان‌های استان دارو‌های تاریخ منقضی شده به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان کشف و ضبط شده است.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند هرگونه انتقاد، گزارش و پیشنهاد خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با شبکه دامپزشکی این شهرستان در میان بگذارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار