کره شمالی: سلاح‌های کشتار جمعی آمریکا بزرگترین تهدید است

کره شمالی با رد ادعای پنتاگون علیه این کشور، گفت سلاح‌های کشتار جمعی آمریکا بزرگترین تهدید برای جهان هستند.

 انتشار سند راهبردی وزارت دفاع آمریکا و ذکر نام دولت کره شمالی به عنوان تهدید مستمر برای واشنگتن و جهان، با واکنش تند دولت پیونگ‌یانگ همراه شد. کره شمالی بامداد چهارشنبه با رد ادعای پنتاگون علیه این کشور، گفت که سلاح‌های کشتار جمعی آمریکا بزرگترین تهدید برای جهان هستند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در بیانیه پیونگ‌یانگ آمده است: «بزرگترین تهدید ناشی از تسلیحات کشتار جمعی علیه جهان، از خود آمریکا منشأ می‌گیرد. آمریکا نیت خطرناک تجاوزکارانه خود برای تهدید کره شمالی و به دست گرفتن سلطه نظامی بر جهان را اعلام داشته است».

کره شمالی ادامه داد: «چنین تهدید‌های آمریکا، ما را مجبور کرده که با بازدارندگی قدرتمند به مقابله با تهدید بی‌ملاحظه میان‌مدت و بلندمدت سلاح‌های کشتار جمعی آمریکا علیه کره شمالی برویم».

پیش از این نیز «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در جلسه مهم پارلمان این کشور، خواستار افزایش تولید تسلیحات اتمی این کشور با هدف بازدارندگی در برابر آمریکا شده بود.کیم ضمن محکوم کردن تقویت همکاری امنیتی میان کره جنوبی، آمریکا و ژاپن، گفت این همکاری سه جانبه بدترین تهدید واقعی است که نیاز به تقویت تصاعدی زرادخانه اتمی کره شمالی و تنوع بخشیدن به قابلیت حمله هسته‌ای دارد. چند روز قبل نیز سخنگوی وزارت صنعت انرژی هسته‌ای کره شمالی اعلام کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بلندگوی جیره‌خوار آمریکا تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار