پایان کار مسکن مهر در دولت سیزدهم/ ۱۰۰ هزار واحد تحویل شد

دبیر قرارگاه ملی مسکن گفت: عزم دولت برای پایان کار مسکن مهر در کشور جدی است و تاکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکونی واگذار شده است.

دبیر قرارگاه ملی مسکن و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در سفر به آذربایجان غربی و درگفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه عزم دولت برای پایان کار مسکن مهر در کشور جدی است، اظهار کرد: از ۲۴۰ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر تاکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در دولت سیزدهم تحویل متقاضیان شده است.

روح الله اکبری افزود: در طرح نهضت ملی مسکن برای طرح‌های حمایتی مسکن شهری نرخ تسهیلات بانکی با مصوبه شورای پول و اعتبار کاهش پیدا کرده و در زمان فروش اقساطی و قسط بندی وام، مردم سود ۱۸ درصد را پرداخت می‌کنند و ما به تفاوت ۲۳ به ۱۸ به عنوان یارانه دولت پرداخت می‌شود.

وی گفت: در خصوص مسکن روستایی، خانوار‌های که میل سکونت در روستا‌ها را دارند می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین زمین در روستا‌ها برای واجدین شرایط افزود: برای این بخش یک میلیون قطعه زمین به صورت ۹۹ ساله در روستا‌ها برای متقاضیان واجد شرایط تامین خواهد شد تا زمینه مهاجرت معکوس فراهم شود.

دبیر قرارگاه ملی مسکن در خصوص کلیت این طرح افزود: هدف ما کاهش قیمت تمام شده مسکن و تمامی اجزای آن از جمله مصالح ساختمانی است و کاهش هزینه‌های ساخت، بیمه، مجوز‌ها و عوارض صدور پروانه ساختمانی در دستور کار دولت و بخش عمومی غیردولتی قرار دارد.

دبیر قرارگاه ملی مسکن و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به مبحث جهش تولید با تامین ۵۰ هزار هکتار زمین شهری و حذف قیمت زمین در طرح‌های حمایتی طرح نهضت ملی مسکن در کشور رونق و رشد شتابان گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هاشمی
۱۴:۱۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
کاش صدای منو یکی از این مسئولین میشنید
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۹:۳۳ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
مسکن مهر فاز ۸ پروژه احجام فقط دیوار تحویل دادن و تکمیل نکردن وهیچ کس پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ب غ
۱۲:۳۶ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
اگر۱۰۰۰۰واحدهم تحویل دهید تادیوار هست فروشندگان قیمت‌های دلبخواهی مسکن ثبت کرده وباعث تحریک بقیه به ثبت قیمت بیشتر هستند لذا بایدتوسط شهرداری‌ها قیمت منطقه ای درکل کشور تعیین شود و آگهی مسکن بیش ازاین قیمت منتشرنشه وبنویسد بیش ازحدمجاز وسقف تعیین شده عین عابربانکها
Iran (Islamic Republic of)
حسام فرهنگی قوچانی
۱۱:۳۷ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
مسکن مهر قوچان با توجه به جانمایی اشتباه آن هنوز هم نیمه کاره رها شده است