مدیر اتحادیه همکاری‌های اقتصادی دی ۸:

رویداد جایزه مصطفی (ص) به تبادلات علمی بین کشور‌های اسلامی منجر خواهد شد

اسماعیل گفت: در رویداد جایزه مصطفی (ص) تعداد زیادی از نخبگان کشور‌های اسلامی با یکدیگر تعاملات علمی برقرار کردند.  

احمر اسماعیل مدیر اتحادیه همکاری‌های اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه (دی ۸) در حاشیه برگزاری جلسه اچ سی در اصفهان درباره اهمیت برگزاری نشست تبادل تجربیات فناوری در حاشیه برپایی رویداد جایزه مصطفی (ص) گفت: در برگزاری رویداد جایزه مصطفی (ص)، تعداد زیادی از نخبگان کشور‌های اسلامی از حوزه‌های مختلف جمله پزشکی و صنعت رویداد حضور داشته و با یکدیگر تعاملات خوب علمی و صنعتی برقرار کردند. 

وی ادامه داد:کشور‌های اسلامی هم مانند سایر کشور‌ها در دانشگاه‌های خود بخش فناوری دارند و با حضور در چنین نشست‌هایی می‌توانند با دانشمندان، صنعتگران و فناوران دیگر ممالک به تبادل تجربیات بپردازند و این تبادل تجربیات به پیشرفت کشور‌های اسلامی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران درگیر تحریم است، قرار گرفتن دانشمندان و فناوران در نشست‌ها و تبادل تجربیات با یکدیگر، به اعتلای کشور‌های اسلامی بویژه کشور ایران کمک می‌کند و در آینده فناوری نیز نقش مثبت دارد.

مدیر سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه با اشاره به تاثیر مثبت برگزاری رویداد مصطفی (ص) تاکید کرد: یکی از نکات مثبت جایزه مصطفی (ص) این است که شمار قابل توجهی از نُخبگان کشور‌ها و حوزه‌های مختلف پزشکی و صنعت در این رویداد حضور داشتند و با یکدیگر تعاملات علمی و صنعتی برقرار کردند.
وی افزود: برغم تحریم ایران، من هر بار که به این کشور آمده و در رویداد‌های مختلف آن شرکت کردم، از حجم فعالیتی که در زمینه‌های مختلف علمی و نوآوری آن انجام می‌شود، شگفت‌زده شدم.

اتحادیه هشت کشور اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری "دی ۸"، یک گروه اقتصادی متشکل از هشت کشور در حال توسعهٔ اسلامی شامل ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.