بررسی مشکلات مربوط به نخبگان در نشست سراسری روسای بنیاد‌های نخبگان استانی

در حاشیه پنجمین دوره برگزاری جایزه مصطفی (ص) نشست سراسری روسای بنیاد‌های نخبگان استانی در اصفهان برگزار شد.

بنابراعلام ستاد اطلاع‌اطلاع‌رسانی پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص)،  روسای بنیاد نخبگان استانی  در این نشست درخصوص گستره دایره نخبگان، اهمیت تاثیرگذاری نخبگان و امور مربوط به آن‌ها به ایراد سخن پرداختند.

ازجمله این پیشنهاد‌ها این بود که برای بهره‌گیری از نخبگان در سطح کشور، بنیاد‌های نخبگانی استانی را بیشتر به کار گیریم و نقش بنیاد‌های نخبگانی استانی را برجسته‌تر کنیم.

روسای استان‌ها اشاره‌ای به بودجه و ردیف استانی برای بنیاد ملی نخبگان کردند و خاطرنشان کردند: طیف‌های نخبگانی متنوع است و می‌توان آن‌ها را زیر پوشش بنیاد ملی نخبگان درآورد و بخش دانش‌آموزی را تقویت کرد. همچنین جذب نخبگان خانم باید بیشتر در دستور کار قرار گیرد.

آن‌ها پیشنهاد دادند شناسایی نخبگان به جای روند ملی روند استانی را طی کند تا نتیجه بهتری داشته باشد. همچنین چند تن از روسای با اشاره به اهمیت علوم انسانی گفتند: در علوم دیگر پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته، ولی در حوزه علوم انسانی، نخبگان ورود نکردند.

روسای بنیاد نخبگان همچنین استفاده از کانون‌های مساجد و مردم را برای شبکه‌سازی نخبگان مطرح کردند و برای تقویت اثرگذاری نخبگان در استان نیز نظرات خود را ارائه دادند.

در این نشست سراسری، روسای بنیاد‌های نخبگان استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، مرکزی، شیراز، لرستان، خراسان رضوی، یزد، بوشهر، آذر بایجان غربی، همدان، کرمان، چهارمحال بختیاری، گیلان، خوزستان، کهکیلویه‌و‌بویراحمد، اردبیل، خراسان شمالی و... نظرات خود را ارائه دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.