بنیاد نخبگان عصاره تمام توانمندی‌های جامعه است

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: بنیاد نخبگان عصاره تمام توانمندی‌های جامعه است و مردم انتظار دارند این بنیاد، مسائل و مشکلات جامعه را حل کنند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در نشست سراسری روسای بنیاد‌های نخبگان استانی در اصفهان گفت: بنیاد نخبگان عصاره تمام توانمندی‌های جامعه است و مردم انتظار دارند بنیاد نخبگان، مسائل و مشکلات جامعه را حل کنند و موتور پیشران جامعه، دولت و بخش خصوصی باشند.

 سیدسلمان سیدافقهی افزود: باید مفهوم نخبگی توسعه پیدا کند، نخبه فقط کسی نیست که از مسیر مشخصی به جایگاهی رسیده باشد و عنوانی را کسب کند، تجربه از علم بالاتر است

او گفت: در تلاشیم نخبگان در کمیسیون‌های هشت‌گانه دولت باشند و از ظرفیت آن‌ها برای اندیشه‌ورزی دولت حضور داشته باشند، بنابراین در دولت و دستگاه‌های ذیل دولت این اندیشه‌ورزی در حال شکل گرفتن است و باید شبکه اندیشه‌ورزان کشور به کمک بنیاد ملی نخبگان استانی شناسایی شوند.

شناسایی استعداد در روستا‌ها و مناطق محروم

دستیار ویژه رئیس بنیاد ملی نخبگان در امور مستعدان و آینده‌سازان  هم گفت: مخاطب بنیاد ۷۰۰هزار نفر دانش‌آموز است و باید کاری کرد که حتی یک استعداد از میلیون‌ها نوجوان و جوان ایرانی هدر نرود، در بسیاری از روستا‌ها و مناطق محروم، استعداد‌هایی وجود دارد که هیچوقت شناخته نمی‌شود و مظلوم واقع می‌شود.

رسول محمدقلی   افزود: طرح شهاب، شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر و طرح شتاب شناسایی و توانمندسازی آینده‌سازان برتر است، بناست ۱۰۰۰ کانون تربیتی استعدادمحور را در ۱۰۰۰ شهر شناسایی و توانمند کنیم.

او  از سرمایه‌گذاری ۵۰۰ اجتماع رسمی نخبگانی در مدارس خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای نیز با آموزش‌وپرورش درخصوص ارتقا معلمان و رتبه بندی آن‌ها و مدرسه نخبگانی بسته خواهد شد و مدارس توجه جدی به استعداد‌های درخشان خواهند کرد.

اتصال نخبگان و اجتماعات نخبگانی

سرپرست معاونت سرآمدان و نخبگان نیز  کفت: نخبگان موتور رسیدن به اهداف انقلاب هستند و به دنبال این هستیم که نخبگان اثرگذار باشند و باید برای این کار عرصه ایجاد کنیم.

یاسین کیخا افزود: آسیب‌شناسی درخصوص عمر ۱۸ ساله بنیاد ملی نخبگان انجام شده است که عدم اشتغال پایدار نخبگان، از جمله آن‌هاست.

او  با اشاره به سامانه‌ای مبتنی بر رصد فعالیت‌های فردی بیان کرد: در این سامانه، چالش‌های نخبگان رصد می‌شود، یکی از دلایل مهاجرت به تهران این است که فرصت‌ها در تهران است و باید بتوانیم این فرصت‌ها را توزیع کنیم.

 سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان نیز در این مراسم گفت: دنبال این هستیم ساختار سازمانی در استان‌ها شکل گیرد، ولی با وضعیت دولت و سیاست‌های بالادستی دولت، این مساله تناقض دارد.

فرشاد سلیمانی با بیان اینکه منابع مالی بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: این به معنای لغو طرح‌هایی، چون طرح شهید احمدی روشن نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.