پیش‌بینی جذب هزار و ۴۳۰ دانشجو در دانشگاه شهرکرد

رییس دانشگاه شهرکرد گفت: براساس ظرفیت‌های موجود زمینه پذیرش هزار و۴۳۰ دانشجوی کارشناسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ در این دانشگاه فراهم و پیش‌بینی شده است.

رییس دانشگاه شهرکرد گفت: براساس تصمیم‌گیری انجام شده در این دانشگاه با همکاری بنیاد نخبگان، سهمیه بورسیه صنعتی استعداد‌های برتر چهارمحال و بختیاری از ۲۵ به ۴۰ نفر افزایش یافت.

یاسر پیرعلی افزود: برای نخستین بار امسال طرح بورسیه صنعتی استعداد‌های برتر کنکور با مشارکت بنیاد نخبگان و صنایع برتر هر استان به اجرا درآمده است.

وی اظهار داشت: این دانشجویان نخبه که رتبه آن‌ها زیر ۲ هزار است بعد از انجام مصاحبه مهارتی و عملی انتخاب و در واحد‌های صنعتی استان همزمان با آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها مشغول به فعالیت می‌شوند.

رییس دانشگاه شهرکرد گفت: ۸۰ درصد از حقوق این دانشجویان را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد نخبگان و مابقی را کارخانه‌ها و صنایع پرداخت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی، توانمندسازی و حفظ نخبگان، پیش‌بینی آینده شغلی نخبگان و استعداد‌های برتر و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان اعلام کرد.

رییس دانشگاه شهرکرد گفت: براساس ظرفیت‌های موجود زمینه پذیرش هزار و۴۳۰ دانشجوی کارشناسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ در این دانشگاه فراهم و پیش‌بینی شده است.

پیرعلی افزود: افزون بر این با توجه به اینکه دانشگاه شهرکرد در بین ۲ هزار و ۶۷۳ دانشگاه از ۱۲۰ کشور جهان در رتبه‌بندی تایمز موفق به کسب رتبه یک هزار و ۱۲۴ شده است و با توجه به فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و ارتباط با صنعت و سایر فعالیت‌های بین‌المللی، این دانشگاه شرایط جذب دانشجوی بین‌الملل را کسب کرده است.

وی اظهار داشت: در همین ارتباط امسال برای نخستین بار زمینه جذب ۲۶۱ دانشجو بین‌الملل از کشور عراق فراهم شده و افزون بر این با یک سری از موسسه‌های کشور‌های هند، نیجریه، عمان، چین، ترکیه و سوریه نیز هماهنگی‌هایی برای جذب دانشجوی بین‌الملل انجام شده است.

پیرعلی با بیان اینکه دانشجویان بین‌الملل این دانشگاه شهریه‌پرداز هستند، ادامه داد: بیشتر این دانشجویان در حوزه علوم انسانی رشته ادبیات، حقوق خصوصی و جزا، تربیت‌بدنی، فنی و کشاورزی و دامپزشکی جذب شده‌اند.

رییس دانشگاه شهرکرد گفت: دانشجویان بین‌الملل ۴۸ خدمت را در حوزه گردشگری، درمانی، حمل و نقل، خدمات فرودگاهی و سایر موارد دیگر دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: با هدف روان‌سازی کار برای دانشجویان بین‌الملل تلاش می‌شود با هماهنگی سازمان دانشجویان و پلیس مهاجرت، دفتر کنسولی دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود.

پیرعلی ادامه داد: جذب ۷۰ دانشجو معلم در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی برای مدت ۲ سال در دانشگاه شهرکرد و تکمیل دوره تحصیلی این دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان و همچنین۱۰ نفر از برگزیدگان کنکور با رتبه زیر ۲ هزار در قالب بورس عمان سامانی دانشگاه شهرکرد ز دیگر برنامه‌های این دانشگاه در سال تحصیلی جدید است.

رییس دانشگاه شهرکرد با اشاره به مصاحبه ۴۰۰ دانشجو در نمایشگاه کار برپاشده در این دانشگاه گفت: از این تعداد دانشجو که در شبیه‌ساز مصاحبه شرکت‌ها حضور داشتند ۲۰ دانشجو انتخاب و به صورت پاره وقت در شرکت‌ها جذب و مشغول به کار شده‌اند.

به گفته پیرعلی، همچنین نمایشگاه کار دیگری با همکاری صنعت، معدن و تجارت نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تاکید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر دنبال نکردن رشته‌هایی که پیوست اشتغال ندارند، گفت: در این خصوص براساس آمایش استان رشته‌های تحصیلی دارای پیوست اشتغال دنبال می‌شوند.

پیرعلی گفت: امروز با توجه به گسترش ارتباط دانشگاه با صنعت تعداد قرارداد‌های پژوهشی در این دانشگاه از ۱۸ به ۲۵ قرار رسیده است و این افزایش تعداد قرارداد‌ها بیانگر ارتباط گسترده صنعت با دانشگاه به شمار می‌رود و امروز به عنوان یک راهبرد اساسی در این دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است.

رییس دانشگاه شهرکرد با اشاره به افتتاح دومین مرکز نوآوری دانشگاه شهرکرد گفت: این مرکز بعنوان یک مجموعه تعاملی برای اساتید و دانشجویان به شمار می‌رود که بتوانند به شکل گروهی فعالیت کنند.

به گفته پیرعلی، تیم‌هایی که در مرکزنوآوری دانشگاه شهرکرد تشکیل می‌شوند از سوی شرکت‌های فولاد مبارکه و یا زنجیره فولاد کشور شناسایی و به کارگیری می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین برای مدت ۲ سال هم شرکت فولاد مبارکه مبلغی را برای حمایت از پایان نامه دانشجویان در اختیار دانشگاه قرار میدهد.

پیرعلی در خصوص تعامل بین دانشگاه با صنعت گفت: در همین ارتباط دفاتر منطقه‌ای شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد سفید دشت، مجموعه تاراز، پتروشیمی لردگان، کارخانه سیمان و مجموعه شیر خشک نوزاد پگاه در دانشگاه فعال می‌شود.

وی پرداختن دانشگاه شهرکرد به ارتقای ژنتیکی مرغ نژاد آرین را از دیگر اولویت‌های این دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: طرح ارتقای ژنتیکی مرغ نژاد آرین با هدف احیای یک نژاد ایرانی است در دست انجام است و تاکنون ۲ دوره جوجه‌ریزی در پژوهشکده پرندگان دانشگاه واقع در جونقان انجام شده است.

رییس دانشگاه شهرکرد ادامه داد: طرح ارتقای ژنتیکی مرغ نژاد آرین با همکاری مووسسه تحقیقات علوم دامی کشور، وزارت جهاد کشاورزی، معاونت امور دام و دانشکده‌های کشاورزی و دامپزشکی، استادان و دانشجویان در این دانشگاه پیگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن تقی پور جاوی
۰۹:۰۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
افرین بر این مدیر خوش فکر و پرتوان استان
آخرین اخبار