مدیرکل آموزش و پرورش استان:

بیشتر مدارس ابتدایی بوشهر به‌صورت دو نوبتی فعال هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بیشتر مدارس مقطع ابتدایی استان بوشهر به سبب کمبود فضای آموزشی به‌صورت دو نوبتی فعال هستند.

علی موحدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران حضور ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: دانش‌آموزان استان بوشهر با همکاری اولیا آنان نگذاشتند اهداف دشمنان محقق شود و با درک صحیح از شرایط و شناخت اهداف دشمنان بدون هیچ مشکلی مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر مدارس مقطع ابتدایی استان بوشهر به سبب کمبود فضای آموزشی به‌صورت دو نوبتی فعال هستند، گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۳۸ کلاس درس جدید در قالب ۲۷ مدرسه به فضا‌های آموزشی استان بوشهر افزوده شد و ۴۶ مدرسه دیگر هم در حال ساخت و تکمیل است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از افتتاح ۳۶ پروژه ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی در استان خبر داد و بیان کرد: طرح ورزشی سردار شهید قاسم سلیمانی در مدارس شامل زمین ورزشی چمن مصنوعی و ۲۰ کلاس درس تربیت بدنی است که در نقاط مختلف استان در قالب ۳۶ طرح ورزشی و ۲۰ کلاس درس تربیت‌بدنی وارد مدار بهره‌برداری شده است.

موحدی از تأمین و توزیع تجهیزات مدارس و کلاس‌های درس استان بوشهر خبر داد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید تجهیزات مدارس شامل وسائل سرمایشی، امکانات آموزشی هنرستان‌ها، میز و نیمکت، صندلی، کامپیوتر و دیگر وسائل در اختیار مدارس شهر‌ها و روستا‌های مختلف استان قرار گرفت.

وی ارزش این تجهیزات را ۴۰ میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: ۳۰ میلیارد تومان از این امکانات در اختیار مدارس نوساز و ۱۰ میلیارد تومان دیگر هم تحویل دیگر مدارس شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تأکید بر توجه به مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و شرکت‌های توانمند از جمله حوزه نفت، گاز و پتروشیمی به آموزش و پرورش و دانش‌آموزان تصریح کرد: حل مشکلات مدارس و دانش‌آموزان می‌تواند با همکاری و مشارکت شرکت‌ها و صنایع حوزه نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر برطرف شود که نیاز به توجه ویژه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.