سمنان پیشرو کشور در مردمی‌سازی امور از راه سازمان‌های مردم‌نهاد است

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: سمنان جزو استان‌های برتر در مسیر مردمی‌سازی و سهیم‌کردن مردم در کار‌ها با رونق فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد است.

احسان امینیان معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ابراز کرد: شمار سازمان‌های مردم نهاد در استان سمنان طبق گزارش‌ها از میانگین کشور بالاتر است.

وی گفت: تعداد سازمان مردم‌نهاد در کشور به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک سمن است، ولی بیش از سه سمن به ازای هر ۱۰ هزار نفر در استان سمنان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد استان سمنان در بیش از ۱۷ موضوع در قالب تشکل فعالیت دارند که از این تعداد، موضوعات و مسائل اجتماعی با ۴۱ تشکل، بالاترین عنوان را دارد.

امینیان با بیان اینکه جلب مشارکت، اطلاع رسانی و استفاده از نظرات مردم از اهداف تشکیل سمن‌ها است، اظهار کرد: موضوعات مربوط به زنان، خانواده و مسایل فرهنگی در رتبه‌های بعدی قرار دارند و در مجموع، استان سمنان در حوزه کودک، خیریه‌ها و سازمان‌های عام‌المنفعه، از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: «سازمان‌های مردم‌نهاد» ظرفیتی ارزشمند در تحقق راهبرد مردمی‌سازی و سهیم‌کردن مردم در کارها، به عنوان مهمترین گفتمان دولت سیزدهم، برای پیشرفت کشور محسوب می‌شود و سمنان جزو استان‌های برتر در تعداد و رونق فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد و پیشرو در تحقق گفتمان مردمی‌سازی است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد یک تشکل غیرسیاسی، مستقل و غیردولتی هستند که رمز موفقیت آن‌ها نیر در همین موارد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار