ایران در تولید علم جایگاه اول منطقه را دارد

معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: رتبه ایران در زمینه تولید علم در منطقه اول و در دنیا پانزدهم است.

یونس پناهی در نشست خبری بیست و چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین المللی سالیانه پژوهشی و فناوری دانشجویان علوم پزشکی گفت: سابقه تحقیقات دانشجویی از قدیم بوده و هدف آن رسیدن به مرجعیت علمی در دنیا است. باید به سمت تولید بیشتر دارو و تجهیزات سرمایه ای برویم.

به گفته وی دانشجویان باید بر اساس نیاز جامعه تحقیقات خود را انجام دهند و معتقدم که دانشگاه‌ها باید به سمت نسل چهارم برود. در زمینه تولید علم رتبه ایران در منطقه اول و در دنیا پانزدهم هستیم. 

او ادامه داد: شتاب در تولید علم برای وزارت بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است. شتاب تولید علم در حوزه سلامت  ۸/۳۳ است. بودجه خوبی برای طرح نیماد که طرح تحقیقاتی و پژوهشی است در نظر گرفته شده است.

او افزود: الان ۲۶۰ دانشمند یک درصد در کشور داریم. 

ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه بقیة الله گفت: ۲۱۸۲ مقاله به دبیرخانه همایش سالیانه پژوهشی و فناوری دانشجویان علوم پزشکی ارسال شده است که آمار قابل توجهی است. الان هوش مصنوعی برای تشخیص و درمان بیماری ها کمک بزرگی می‌کند. 

به گفته وی در این کنگره ۱۳۲ طرح فناورانه ارائه شده است و ۱۳۰۰نفر در این کنگره ثبت نام کرده‌اند. همچنین ایران در حوزه‌های مختلف به ویژه سلامت از رشد قابل توجهی برخوردار شده است. 

ایمانی دبیر کنگره گفت:  هوش مصنوعی،  تله مدیسین و واکسن از جمله محورهای این کنگره محسوب می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار