ثبت نام ۵۰۰ شرکت‌کننده در نخستین همایش تخصصی جایگاه علم و فناوری سلامت در دفاع مقدس

همزمان با هفته دفاع مقدس همایش تخصصی جایگاه علم و فناوری سلامت در دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به استقبال علاقه‌مندان از ثبت نام بیش از ۵۰۰ نفر جهت شرکت در همایش تخصصی جایگاه علم و فناوری سلامت در دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: کنگره سراسری سال گذشته با رویکرد گذشته‌نگر و بررسی اقدامات و دستاورد‌های حوزه سلامت در به کارگیری علم و فناوری و ابتکار عمل نظام سلامت در آن دوره متمرکز بود، ولی این دوره از کنگره که سال آینده به صورت سراسری و امسال در همایشی به صورت تخصصی برای حوزه سلامت برگزار می‌شود با رویکرد آینده‌نگر خواهد بود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به محور‌های ۱۱ گانه همایش تخصصی اظهار کرد: توانمندی علم و فناوری امروز با دهه ۶۰ دارای تفاوت‌های اساسی است بنابراین سعی شده در این همایش به امکان استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمند و بهره‌گیری از راهکار‌های جدید علم پزشکی در حوزه امداد مجروحان، تشخیص، انتقال، جراحی و ... توجه شود. ضمن اینکه امروزه نقش اطلاع رسانی و انتشار خبر‌های سلامت در وضعیت دفاعی در رسانه‌های آنلاین و مکتوب نیز حائز اهمیت بسیاری است.

دکتر پناهی با اعلام اینکه نمایشگاهی نیز در کنار این رویداد برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در این نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان دارای محصول مرتبط، موسسه طب رزمی و نیروی انتظامی حضور دارند تا دستاورد‌های خود در حوزه فناوری‌های حوزه سلامت را به نمایش بگذارند.

به گفته دکتر پناهی، سه امتیاز فرهنگی و بازآموزی برای کارکنان و اعضای هیات‌ علمی شرکت‌کننده در این همایش درنظر گرفته شده است. محور‌های ۱۱گانه «سیر تحول علم و فناوری در بهداری رزمی از گذشته تا حال و نگاهی به آینده»، «نقش معنویت و جنبه‌های فرهنگی ارزشی حوزه سلامت در دفاع مقدس»، «انعکاس تجربیات بخش سلامت دفاع مقدس و مقاومت برای عامه مردم»، «نقش تیم‌های اضطراری در دفاع مقدس و تهدیدات آینده»، «نقش فناورانه بهداشت و پیشگیری در دفاع مقدس در جهت حفظ سلامت رزمندگان و جامعه»، «تهدیدات بیولوژیک و تهدیدات شیمیایی و پیش‌بینی برای آینده»، «اثرات متقابل علم و فناوری و دفاع مقدس بر یکدیگر»، «جایگاه فناوری‌های نوین و هوشمند سلامت محور در تهدیدات آینده با نگاه به دستاورد‌های دفاع مقدس»، «تجربیات فناورانه بخش سلامت در محور مقاومت»، «گونه شناسی و آسیب‌شناسی رسانه ملی در انتشار اخبار حوزه سلامت دفاع مقدس و مکتوبات منتشره در این حوزه» و «نقش و جایگاه دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران در پشتیبانی بهداشتی درمانی در دفاع مقدس و مقابله با کرونا» در پنل‌های جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.