آغاز به کار سامانه تسهیلات نوسازی مسکن در خوزستان

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از فعال شدن سامانه تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده استان خبر داد.

محمد جامع گفت: سامانه تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی www.Facility.udrc.ir برای مدتی امکان خدمات رسانی را نداشت، این سامانه دوباره فعال شده است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت وام اقدام کنند.

او می‌گوید: متقاضیان بعد از ثبت نام در سامانه ویژه ثبت کدپستی خانه و تأیید اینکه ملکشان در بافت فرسوده قرار دارد، به صورت مستقیم و برخط به بانکی که قرار است وام را دریافت کنند، متصل می‌شوند.

جامع گفت: درصورتیکه دریافت تسهیلات از سوی این سامانه برای متقاضی تأیید نشد، می‌توانند به اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مراجعه و مشکل خود را مطرح کنند.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان؛ میزان پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در محدوده‌ها و محله‌های مشمول طرح‌ها و برنامه‌های بازآفرینی شهری به اشخاص حقیقی و حقوقی را ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

به گفته این مقام مسئول برای دریافت این وام‌ها نیاز به سپرده گذاری نیست، نرخ سود وام در دوره مشارکت مدنی ۲۳ درصد است، مدت مشارکت مدنی براساس واحد‌های مسکونی نوساز ۲۴ ماه اعمال می‌شود، به این معنا از کل مبلغ وام، یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال با نرخ سود صفر درصد محاسبه شده که سهم دولت در پایان دوران مشارکت مدنی تقسیط خواهد شد.

او می‌گوید: تقسیط و واگذاری مطالبه‌های طرح بیش از یک واحد از واحد‌های مورد مشارکت به نام متقاضی یا هر خریداری مشروط به تسویه نقدی مطالبه‌های سهم منابع تخصیصی دولت است.

به گفته او بر این اساس در مجموع نرخ میانگین سود وام ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده برای متقاضیان ۱۱،۵ درصد محاسبه می‌شود.

جامع می‌گوید: متقاضیان دریافت سند ملک در بافت‌های فرسوده می‌توانند طبق بند «ک» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، به سامانه www.Facility.udrc.ir مراجعه کرده و اطلاعات خود را در آن ثبت و کد رهگیری را دریافت کنند، اطلاعات آنان توسط اداره کل راه و شهرسازی بررسی شده و پس از تأیید به اداره کل ثبت اسناد و املاک برای صدور سند ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.