فراگیری کار تشکیلاتی، وظیفه هر دانشجوی فعال و کنشگری است

ماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: لازمه دوره های توانمندسازی دانشجویان ، کار تشکیلاتی و یاد گرفتن انجام آن است که وظیفه هر دانشجوی فعال و کنش‌گر است.

 آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در آئین اختتامیه دومین دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی،سیاسی و اجتماعی سیستان و بلوچستان که در قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار کرد: لازمه این دوره ها، کار تشکیلاتی و یاد گرفتن انجام آن است که وظیفه هر دانشجوی فعال و کنش‌گر است.

محامی افزود: بزرگترین و مهمترین تفاوت انسان با حیوان عقل است که وجهه تمایز آن شمرده می‌شود و انسان را صاحب امتیاز می‌کند. عقل اگر همراه و توام شود با علم، دانش و معرفت طبق بیان آیات، روایات و احادیث فرد را به تعالی می‌رساند.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین فاطمی پور، معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: محتوایی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزش داده می‌شود که کاربرد آن در همان مقطع و زمان است بلافاصله بعد از اتمام تحصیل از حافظه پاک و فراموش می‌شود، و مهم تر از آن در ادامه هیچ کارایی و کاربردی برای او نخواهد داشت.

وی اذعان کرد: در همه جای دنیا و تاریخ مشکلاتی که پیش آمده از زمان خلقت آدم، جنگ و دشمنی هایی بین جبهه حق و باطل بوده است و مردم مجبور به انتخاب شدند. امروزه این دعواها شکل جدیدی به خود گرفته اند که اصطلاحا به آن جنگ شناختی می‌گویند و انتخاب و تشخیص حق و باطل در این جنگ‌ها دشوار است.

در ادامه استاندار استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امروز جنگ اراده ها در کشور و استان ما برپاست بیان داشت: اینکه گفته می شود استان ما، استان محرومی است درست نیست زیرا استان منابع غنی و زیادی دارد.

سردار محمد کرمی اظهار کرد: آنچه که مهم است نوآوری و خلاقیتی است که در شما دانشجویان باید وجود داشته باشد. ما باید به این نوآوری و علم بومی و ایرانی خود اعتماد کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار