واگذاری ۲۳۳ قطعه زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت در ایلام

در آئینی و با حضور مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور و جمعی از مسئولان استانی قرارداد ۲۳۳ قطعه زمین به خانواده‌های دارای فرزند سوم اهدا شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور در آیین واگذاری ۲۳۳ قطعه زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت در ایلام اظهار کرد: تاکنون در دولت سیزدهم ۳۴ هزار هکتار زمین در محدوده شهر‌ها برای نهضت ملی مسکن زمین تامین شده است.

ارسلان مالکی با اشاره به همت دولت برای رفع مشکل مسکن اقشار مختلف به ویژه قشر جوان، بیان کرد: دولت سیزدهم انباشت متقاضیان فاقد مسکن را نمی‌توانست بدون پاسخ بگذارد و برنامه ریزی لازم را از طریق طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت انجام داده است که این مشکلات حل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور اظهار کرد: اگر کشوری جمعیت جوان داشته باشد در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، ولی اگر نیروی جوان در کشوری نباشد پیشرفت در آن کشور اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه تامین زمین در استان ایلام بشدت سخت است، افزود: بعلت کوهستانی بودن و جنگلی بودن پیدا کردن زمین مناسب در این استان سخت است، اما همکاران ما همه پیش بینی‌های قانونی را برای تامین زمین انجام داده و حتی برای تامین زمین برای این طرح، زمین‌هایی نیز خریداری شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور مطرح کرد: وزارت راه و شهرسازی با همه ظرفیت و همه توان شبانه روز در پی این است که گره‌ای از مشکلات مردم را به ویژه در حوزه مسکن باز کند.

مالکی در ادامه با اشاره به برگزاری با شکوه اربعین حسینی در این استان، بیان کرد: در اربعین امسال زحمات بسیاری کشیده شد و ماه‌ها قبل از اربعین، در وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی صورت گرفته بود که با تکمیل زیرساخت‌های لازم از جمله در حوزه راه، به خوبی اربعین را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: در سال‌های گذشته زوار ساعت‌ها در مسیر اربعین معطلی داشتند، اما امسال خوشبختانه با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم از جمله چهارخطه شدن مسیر ایلام به مهران، کمترین معطلی و کمترین خستگی در بین زوار اربعین مشاهده شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: عزت و اقتدار و آسایش ما، مدیون رشادت‌های شهدا و رزمندگان اسلام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز در این آیین اظهار کرد: ظرف سه ماه آینده ۵ هزار واحد به نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود.

فرشاد دوستی در خصوص خدمات ارائه شده در ایام اربعین گفت: در حوزه اربعین تجربه‌هایی که سال‌های گذشته داشتیم بسیار ارزنده بود و امسال خوشبختانه نظرات مردم و مسئولان در خصوص خدمات ارائه شده مثبت بود.

تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ایام اربعین ۴۰ درصد کاهش داشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام نیز در این آیین گفت:  در اربعین امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش تردد داشتیم.

سعید هژبری افزود: در اربعین امسال کاهش زمان سفر از ایلام به مهران کاملا مشهود بود و تلفات جاده‌ای در مسیر ایلام به مهران ۴۰ درصد کاهش داشت.

وی مطرح کرد: تنها یک مورد تصادف منجر به فوت به علت خواب آلودگی راننده در این مسیر رخ داد و این نشان از تلاش بی وقفه مجموعه راه و شهرسازی استان ایلام دارد.

هژبری گفت: یکی از مولفه‌های قدرت هر کشور جوانی جمعیت آن کشور است، همه برنامه‌های توسعه کشور‌ها نیاز به سرمایه انسانی فعال، پویا و بالنده‌ای دارد که چرخ‌های اقتصاد آن کشور را به حرکت در بیاورد.

وی با تاکید بر اینکه در اثر بی‌توجهی‌ها به سمت پیری جمعیت حرکت می‌کنیم، گفت: ما باید در راستای جوانی جمعیت گام‌های اساسی برداریم و باید تحصیل و ازدواج و اشتغال و مسکن جوانان در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

در پایان این مراسم، ۲۳۳ قطعه زمین ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور مسئولان اجرایی و کشوری به متقاضیان واگذار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.