رئیس نظام مهندسی ساختمان ایلام:

استاندارد‌های لازم در پروژه‌های مسکن ملی باید رعایت شود

رئیس نظام مهندسی ساختمان ایلام خواستار رعایت استاندارد‌های لازم مهندسی در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ملی در استان شد و گفت: نقش‌آفرینی تمام و کمال سازمان در اجرای این پروژه‌ها باید مشهود باشد.

رسول مرادبیگی رئیس نظام مهندسی ساختمان ایلام در نشست مشترک با مدیران راه و شهرسازی و بنیاد مسکن، خواستار تعامل بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی مربوطه در راستای اجرای کامل پروژه‌های مسکن ملی شد و افزود: به صورت کامل از خدمات مهندسان صاحب صلاحیت در پروژه‌های اقدام مسکن ملی استفاده شود و تمامی خدمات مهندسی مورد نیاز این پروژه‌ها از کانال سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام انجام گیرد.

وی گفت: استفاده از ظرفیت مهندسان این سازمان علاوه بر ارتقای کیفیت ساخت و ساز زمینه ایجاد اشتغال پایداری را برای اعضای سازمان در پی خواهد داشت.

رئیس نظام مهندسی ساختمان ایلام خواستار رعایت استاندارد‌های لازم مهندسی در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ملی در استان شد و گفت: نقش‌آفرینی تمام و کمال سازمان در پروژه‌های ملی مسکن باید مشهود باشد

رئیس نظام مهندسی ساختمان ایلام گفت: ساخت و ساز‌های ایلام باید به سمت استفاده از نقشه‌های مصوب که در چارچوب قانون و تراکم تهیه شده اند، سوق پیدا کند.

وی همچنین در نشست بررسی وضعیت ساخت و ساز‌های شهر ایلام اظهار داشت: اگر اصول اولیه شهرسازی در ساختمان سازی شهری رعایت نشود، نوعی آشفتگی در شهر مشاهده شده و علاوه بر ظاهر نازیبا از نظر خدمات رسانی نیز با مشکل مواجه می‌شوند.

وی افزود: تشکیل کمیته‌های تخصصی عمران، نظارت مضاعف، انرژی و شهرسازی و hse در راستای ممانعت از ساخت و ساز غیر مجاز ضروری است.

وی گفت: همچنین باید نقاط بحرانی شهر شناسایی و از تداوم ساخت و ساز بر آن‌ها ممانعت شود.

وی از کمیته شورای فنی استان خواست که از طریق ماده ۵ راه و شهرسازی اقداماتی لازم به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و اجرای نقشه‌های غیر مصوب انجام شود تا مردم بیشتر به سمت ساخت و ساز از طریق نقشه‌های مصوب در چهارچوب قانون و تراکم هدایت شوند.

انعقاد تفاهم نامه بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و بنیاد مسکن مبنی بر به‌کارگیری و استفاده از پتانسیل مهندسین ناظر صاحب صلاحیت که بتوانند به صورت تمام وقت در بخش ساخت و ساز پروژه‌های اقدام ملی مسکن به عنوان سازمان سازنده و مدیر پروژه همکاری کنند از جمله دستاورد‌های این نشست‌ها بود.

برچسب ها: ساخت و ساز ، مسکن ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.