ورود دستگاه قضایی منجر به صلح و سازش بین اهالی ۲ روستا در شاهرود شد

رییس کل دادگستری استان سمنان از رفع خصومت بین تعدادی از اهالی روستا‌های علی آباد و صالح آباد در حوزه قضایی شاهرود خبر داد.

محمدجعفر عبداللهیرییس کل دادگستری استان سمنان گفت: اوایل سال‌جاری تعدادی از اهالی روستا‌های علی آباد و صالح آباد از توابع حوزه قضایی شاهرود به دلیل اختلاف با یکدیگر به نزاع پرداختند که این نزاع منجر به آسیب و جراحات بدنی شد.

وی با اشاره به اینکه هر دو طرف دعوا درخواست رسیدگی قانونی به مرجع قضایی ارائه کردند، افزود: پرونده‌های قضایی متعددی در این راستا تشکیل شد.

عبداللهی به اجرای دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر افزایش صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به عنوان یکی از روش‌های مناسب در کاهش اطاله دادرسی اشاره کرد و گفت: پس از تشکیل این پرونده‌ها به مسوولان قضایی شاهرود دستور داده شد که در رفع این اختلاف و ایجاد صلح و سازش اقدام کنند.

رییس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: تلاش‌های معاون قضایی شهرستان شاهرود پس از برگزاری نشست‌های متعدد، انجام مذاکره با بزرگان و صاحب پرونده‌ها در نهایت اختلافات رفع و منجر به صلح و سازش شد و روند رسیدگی نیز مشمول زمان نامتعارف نشد.

عبداللهی از دغدغه‌مندان فرهنگی، روحانیون، صاحبان تریبون و افراد صاحب نفوذ خواست؛ با افزایش آگاهی حقوقی، یار و مددکار دستگاه قضایی در اصلاح روابط بین افراد باشند تا علاوه بر افزایش حُسن رفتار در بین مردم از احتمال درگیری و نزاع‌های بعدی در جامعه جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار