دادستان کل کشور :

جذب قضات برای کاهش زمان دادرسی پیگیری می‌شود/دولت و دستگاه قضا پیگیر حادثه معدن طزره دامغان هستند

حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم موحدی گفت : جذب قضات به منظور کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در دستور کار جدی قوه قضائیه قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم موحدی دادستان کل کشور در سمنان با تشریح برنامه ها و راهبردهای کاهش پروندهای وارده و زمان رسیدگی گفت: از آنجائیکه پرونده وارده به شعبه‌ها زیاد و تبع کار قضایی زمان بر است با هدف خدمت رسانی مطلوب به مردم جذب قضات از بین نیرو‌های فاضل و انقلابی در دستور کار قرار دارد.

وی توسعه و تقویت نهاد صلح و سازش و نقش حاکمیت قانون در آزادی‌های مشروع و صیانت از حقوق عامه را در کنار جذب قاضی از راهبرد‌های ارتقاء خدمات دستگاه قضا برشمرد.

دادستان کل کشور با تاکید بر افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم با بهره گیری از توان آموزشی رسانه‌ها و برنامه ریزی مسئولان فرهنگی خاطرنشان کرد: بسیاری از موضوعات و مشکلات قضایی مردم نیاز به مراجعه به دستگاه قضا و حتی شورا‌های حل اختلاف ندارد و در صورت آگاهی مردم از مسائل حقوقی قابل پیگیری و حل و فصل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم موحدی آزاد با اشاره به پیگیری حادثه معدن زغال سنگ طزره دامغان و جانباختن ۶ معدنچی از سوی دولت و دستگاه قضا گفت: مسوولان پیشگیری و جلوگیری از تکرار این حادثه تلخ را پیگیری می‌کنند.

وی  ابراز کرد: سه وزیر دولت برای بررسی میدانی حادثه معدن زغال سنگ طزره دامغان در محل حادثه حاضر شدند و دولت و دستگاه قضا در کنار هم پیگیر مساله هستند.

ساعت ۱۹:۳۰ یکشنبه دوازدهم شهریور ۱۴۰۲ به دلیل حادثه در یکی از تونل‌های استخراج زغال سنگ متعلق به شرکت البرز شرقی ۶ معدنچی فعال در عمق ۴۰۰ متری تونل ۷۰۰ متری معدن به نام‌های بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی صفت در تونل محل حادثه انفجار معدن طزره دامغان محبوس شدند که تلاش‌ها نتیجه نداد و پیکر بی‌جان آنان از تونل خارج شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار