سرانه فضا‌های کتابخانه‌ای چهارمحال و بختیاری باید افزایش یابد

استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، خواستار تکمیل کتابخانه مرکزی و افزایش سرانه فضا‌های کتابخانه‌ای این استان شد.

غلامعلی حیدری در دیدار با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: ظرفیت‌های فرهنگی استان بسیار زیاد، اما زیرساخت‌های موجود برای شکوفایی استعداد‌ها و ظرفیت‌های استان مناسب و کافی نیست.

وی در خصوص پیگیری‌های استان برای احداث کتابخانه مرکزی استان تصریح کرد: با رایزنی با وزیر نفت مقرر شد تا اعتبار مورد نیاز این طرح تامین شود که می‌طلبد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع را پیگیری کند تا عملیات اجرایی این طرح را در سالجاری آغاز کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به سبب کوهستانی بودن استان نیاز به کتابخانه‌های سیار برای نقاط شهری و به ویژه روستایی و عشایری استان بسیار ضروری است و انتظار می‌رود کتابخانه‌های عمومی و سایر دستگاه‌های مرتبط در این خصوص مشارکت کنند.


بیشتر بخوانید


حیدری یادآور شد: علاوه‌بر آن کتابخانه‌های فعال در استان نیز نیاز به تعمیر و تجهیز بیشتری دارد و شاداب‌سازی فضا‌های موجود نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی در خصوص احداث کتابخانه در شهر‌های بدون کتابخانه استان نیز گفت: با فرمانداران هماهنگ شده تا زمینی مناسبی در شهر‌های موردنظر شناسایی کنند.

طرح‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی در دولت سیزدهم فعال شد

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز در این دیدار گفت: بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی کشور که غیرفعال بود در دولت سیزدهم فعال و از اعتبارات سفر رییس‌جمهور بهره‌مند شده است.

مهدی رمضانی افزود: در ۲ سال اخیر اقدامات شاخص و قابل توجهی در حوزه کتابخانه‌های عمومی شکل گرفته که این اقدامات هم در حوزه عمرانی و زیرساختی هم در بُعد نرم‌افزاری مشهود است.

وی ادامه داد: تمام طرح‌های دارای پیشرفت اجرایی ۵۰ درصد و حتی کمتر در حال حاضر فعال است و در اعتبارات سفر رییس‌جمهور گنجانده شده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: در دولت سیزدهم نسل جدید کتابخانه‌های عمومی در حال توسعه است و در حال حاضر در بسیاری از کتابخانه‌های مرکزی سراسر کشور ۶۰ عنوان خدمت ارائه می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه ۱۱ شهر چهارمحال و بختیاری بدون کتابخانه است، اظهار داشت: این استان از نعمت کتابخانه مرکزی هم بی‌بهره است و باید تلاش کرد تا این فضا در استان ایجاد شود.

وی بر ضرورت برگزاری منظم انجمن کتابخانه‌های عمومی در استان‌ها تاکید کرد و گفت: این انجمن به ریاست استانداران هر ۲ ماه یکبار باید تشکیل شود و انتظار می‌رود استان‌ها نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار