امام جمعه شهرکرد:

حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور مظلوم واقع شده‌است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه کتاب و کتابخوانی در کشور مظلوم واقع شده و اهداف حوزه کتابخوانی هنوز محقق نشده است، گفت: در تهیه کتاب‌های جذاب و موثر عملکرد خوبی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امروز چهارشنبه در دیدار با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: اگر چه کتاب در کشور مظلوم است، اما گاهی امید‌هایی ایجاد می‌شود و چشم‌انداز بهتری را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، فرصت‌ها و عرصه‌های بسیاری را ایجاد کرده تا بتوان در سایه آن به تقویت فرهنگ خود اقدام کنیم، اما این مهم به خوبی محقق نشده و در این میان همه دستگاه‌ها مقصر هستند.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: هریک از مسوولان و آحاد مردم باید به نوبه خود تلاش کنند و دست جامعه را در دست کتاب قرار دهند.


بیشتر بخوانید


نکونام با تاکید بر تدوین کتاب‌های جذاب، پرمحتوا و مفید، اظهار داشت: تجربه ثابت کرده کتاب‌های پرمحتوا و فاخر همواره با استقبال مخاطبان روبرو شده است از همین رو می‌توان گفت یکی از علت‌هایی اینکه آمار کتابخوانی کاهش یافته، کمبود کتاب‌های فاخر و جذاب است.

وی بهترین الگو در حوزه کتابخوانی را رهبر معظم انقلاب عنوان کرد گفت: به روز بودن، جامع بودن و اشرافیت رهبر معظم انقلاب به همه امور نتیجه مطالعه کتاب است.

نکونام پیشنهاد داد تا کارگروهی از افراد موثر و توانمند در امور اجرایی تشکیل شود تا با بررسی راهکار‌ها و آسیب‌های حوزه کتاب و کتابخوانی، مشکلات این حوزه را برطرف کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.