افزایش سهمیه ارزی دارو به چهار میلیارد دلار /کاهش میزان کمبود دارویی کشور به ۸۱ قلم

مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو گفت: عرضه واکسن های کرونا و روتا ویروس در داروخانه های سراسر کشور در حال انجام است.

محمد پیکانپور در افتتاحیه هشتمین نمایشگاه دارویی و صنایع وابسته گفت:  سهمیه ارزی دارو به چهار میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. ۱/۴۵ میلیارد دلار در حوزه دارو و مواد اولیه تا الان تخصیص یافته است. 

به گفته وی برنامه ریزی برای ذخیره دارو برای شش ماه در سازمان غذا و دارو و برای ۸۳۰ قلم دارو پیش بینی شده و در حال انجام است. 

او ادامه داد: عرضه واکسن های کرونا و روتا ویروس در داروخانه های سراسر کشور در حال انجام است. کمبود دارویی کشور از ۴۲۰ قلم در سال گذشته به ۸۱ قلم کاهش یافته است. 

پبکانپور افزود: در یک سال گذشته سازمان غذا و دارو حمایت کافی از تولید داخل را داشته است. پرداخت بر خط در طرح دارویار در حال انجام است. 

او افزود: حوزه ماشین آلات داروسازی هم گام با صنعت داروسازی در حال رشد و پیشرفت است. صنعت دارو یکی از پر افتخارترین صنایع کشور محسوب می شود.

عبدزاده، رئیس هیئت مدیره سندیکای دارو گفت: صنایع داروسازی کشور با داشتن ۳۳ هزار داروساز،  ۱۶ هزار داروخانه فعال، ۶۰ شرکت پخش و همچنین ۷۰ کارخانه تولید مواد اولیه در توسعه صنعت داروسازی کشور نقش دارند. 

به گفته وی صنایع داروسازی با بومی سازی تولید  داروهای تخصصی و های‌تک این توانمندی را دارند که دانش فنی را به شرکای اقتصادی منتقل کنند و صنعت داروسازی توانایی جذب سرمایه گذار را دارد. 

او گفت: با بهبود زی ساخت ها می توان به تراز تجاری مثبت در کشور رسید. صنعت داروسازی حامی کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار