عبور از پیک تابستان با حداقل قطعی برق

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: با تعامل خوب صنایع و برگزاری نشست‌های مستمر توانستیم با حداقل قطعی از پیک تابستان عبور کنیم.

 محمدجواد ابوالحسینی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارگفت: هر چند امسال نیز ناترازی انرژی در سطح ملی وجود داشت، اما با تعامل خوب صنایع و برگزاری نشست‌های مستمر توانستیم با حداقل قطعی از پیک تابستان عبور کنیم که این موضوع جای قدردانی از تلاش و هماهنگی تمامی دست اندرکاران این حوزه را دارد.

رییس کارگروه انرژی استان گریزی هم به شروع فصل سرما زد و افزود: تجارب خوبی در دوسال گذشته در کارگروه انرژی رقم خورد و انتظار است موضوعات مدیریت مصرف در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و خانگی با نگاه به این تجارب، تدبیر شده و مدیریت شود.

او ادامه داد: خوشبختانه دولت راهکار‌ها و دستور العمل‌های خوبی را برای بهینه کردن مصرف انرژی در بخش‌های مختلف پیش بینی کرده است که با پیگیری دستگاه‌های متولی این حوزه و حضور فعال صنایع و سرمایه گذاران بخش خصوص می‌توان از ظرفیت‌های ایجاد شده در این زمینه استفاده کرد.

ابوالحسینی افزود: بخش عمده‌ای از مصارف غیر اصولی است و راهی جز مدیریت بهره ور در مدیریت انرژی نداریم.

معاون استاندار در ادامه به مصوبه سال گذشته کارگروه در زمینه مدیریت مصرف انرژی گاز در بخش گلخانه‌ها اشاره کرد و از جهاد کشاورزی خواست تا قبل از شروع فصل سرما با همکاری گلخانه داران، نظام مهندسی کشاورزی، شرکت گاز و اداره استاندارد راهکار‌های مدیریت بهینه مصرف را در این بخش فراهم کنند.

 ابوالحسینی همچنین به طرح مدیریت مصرف گاز در بخش تولید آجر نیز اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران می‌توان مصرف گاز در این بخش را تا ۶۰ درصد کاهش داد و انتظار است سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری ادارات مرتبط و اعضای صنف تولید آجر این راهکار را عملیاتی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار