ایجاد اشتغال در کارگاه‌های گلابگیری استان یزد

مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، از ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نیرو در کارگاه‌های گلابگیری استان خبر داد.

قاضی مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در جشنواره گل و گلاب در روستای هریسک علیا بافق گفت: در سطح استان بیش از ۵۴۰ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی داریم. 

او افزود: علاوه بر توسعه سطح زیر کشت گل محمدی، تکمیل زنجیره ارزش و فرآوری این محصول از جمله تهیه گلاب و اسناس این محصول در اولویت کاری ما قرار دارد. 

قاضی تصریح کرد: در استان ۱۴۰ کارگاه سنتی و ۸ کارگاه صنعتی گلابگیری وجود دارد که بیش از ۴۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

او بیان داشت: امسال ۳۵ هزار اصله نهال در بین متقاضیان پرورش گل محمدی توزیع شده است. 

صالحی مدیر گردشگری کشاورزی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: استان یزد به عنوان پایلوت گردشگری کشاورزی و قرار گرفتن این بحث در سند یزد نوین، یکی از پیشتاز‌ها در این زمینه است. 

او افزود: شرایط روستای هریسک علیا بافق و ظرفیت و شرایط آب و هوایی آن، می‌تواند باعث جذب گردشگر شود و خوب است یک واحد گردشگری کشاورزی داشته باشد. 

عسکری رئیس جهاد کشاورزی بافق گفت: میزان سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان پنج هکتار است که بیشتر آن در منطقه گزستان و هریسک علیا قرار دارد

او افزود: ظرفیت تولید بیش از پنج تن گل‌تر در هکتار است و به ازای هر هکتار، ۲ نفر و در زمان برداشت گل، ۱۵ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد.

عسکری بیان کرد: سیاست وزارت کشاورزی کشت گیاهان کم آبخواه و مقاوم از جمله گل محمدی است که توسعه آن را درنظر داریم و در زمینه مشاغل خانگی و فرآوری محصولات تسهیلاتی بالغ بر ۵۰ میلیون پرداخت می‌شود. 

رحیمی پور بخشدار مرکزی بافق گفت: یکی از سیاست‌های دولت اجرای طرح تکام، توانمندسازی، کارآفرینی و تحول در روستا‌ها است.

او افزود: باید ظرفیت‌های روستا‌ها بررسی و حمایت شود تا اشتغالزایی و درآمدزایی صورت بگیرد.

علاوه بر برداشت گل محمدی از مزارع و گلابگیری، دکلمه خوانی، سخنرانی، حضور خادمیاران رضوی و... از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

در حاشیه این جشنواره از فعالین روستای هریسک علیا، کشاورزان و کارآفرینان برتر روستا و خانواده پرجمعیت روستا تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار