پیامک‌های جعلی ابلاغیه قضایی در شبکه‌های اجتماعی داخلی

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: کلاهبرداران اینترنتی با ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی داخلی حساب بانکی کاربران را خالی می‌کنند.

سرهنگ عسگری گفت: کلاهبرداران با ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی داخلی، خود را مأمور اداره پست معرفی می‌کنند و مدعی‌اند برای تحویل ابلاغیه به خانه شما مراجعه کرده‌اند، اما شما حضور نداشته‌اید و برای بررسی موضوع شکایت وارد لینک ارسالی شوید.

وی افزود: کلاهبرداران به افراد می‌گویند اگر به سامانه معرفی‌شده ورود نکنید حکم جلبتان صادر می‌شود و با این ترفند شهروندان را مجبور می‌کنند تا اطلاعات بانکی خود را ارائه دهند و با دریافت رمز دوم توسط مجرمان سایبری از حساب بانکی آن‌ها برداشت غیرمجاز می‌شود.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: این پیام‌های آلوده از طریق حساب کاربری هک شده به سایر مخاطبین و کاربران ارسال می‌شود و سعی می‌کنند با برداشت از حساب بانکی افراد اثری از خود باقی نگذارند.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری به کاربران فضای سایبری توصیه کرد: شهروندان مراقب باشند به‌هیچ‌عنوان وارد سامانه‌ها و لینک‌های مشکوک و ناشناس نشوند و در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار