تشکیل ۸۰۰ پرونده در پلیس فتا چهارمحال و بختیاری

از ابتدای امسال تاکنون حدود ۸۰۰ پرونده در پلیس فتا چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است.

سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا مربوط به جرائم مالی و برداشت‌های غیرمجاز است، گفت: شهروندان به پیام‌های دریافتی از سوی افراد ناشناس توجه نکنند و به آن‌ها پاسخ ندهند.

وی با اشاره به کلاهبرداری اینترنتی از طریق ارسال پیامک در شبکه‌های اجتماعی در استان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۸۰۰ پرونده در پلیس فتای استان تشکیل و با دستور مقام قضایی در دستورکار قرار گرفته که حدود ۵۰۰ پرونده مربوط به جرایم مالی و کلاهبرداری و مابقی مزاحمت و سایر است.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: کلاهبرداران اینترنتی با ارسال پیامک در شبکه‌های اجتماعی داخلی حساب بانکی کاربران را خالی می‌کنند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران با ارسال پیامک در شبکه‌های اجتماعی داخلی خود را مامور اداره پست معرفی می‌کنند و مدعی می‌شوند به خانه شما مراجعه شده، اما حضور نداشتید و برای بررسی موضوع شکایت وارد لینک خاصی شوید.

عسگری گفت: کلاهبرداران افراد را مجبور به وارد شدن به سامانه مورد نظر کرده و مدعی می‌شوند اگر وارد سامانه‌ای که معرفی شده نشوید حکم جلب برای شما صادر می‌شود و با این ترفند افراد را مجبور می‌کنند اطلاعات بانکی خود را ارائه کنند و با درخواست کد خاص از حساب بانکی آن‌ها برداشت می‌شود.

وی افزود: این پیام‌های آلوده به سایر مشترکان و کاربران ارسال می‌شود و سعی می‌کنند با برداشت از حساب بانکی افراد اثری هم از خود باقی نگذارند.

عسگری از مردم خواست، به هیچ عنوان وارد سامانه‌ها و لینک‌های مشکوک و ناشناس نشوند و موضوع را با پلیس درمیان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.