رصد فرار مالیاتی پزشکان/کلیه پزشکان ملزم به استفاده از کارت خوان شدند

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از ورود دادگستری استان به پرونده فرار‌های مالیاتی برخی پزشکان خبر داد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه فرار‌های مالیاتی پزشکان زیر ذره بین دستگاه قضا است اظهار کرد: دادگستری استان در راستای جلوگیری از فرار مالیاتی اقشار و اصناف مختلف و با توجه به اهمیت مالیات در شکوفایی اقتصادی کشور پس از بررسی دقیق و فنی موضوع و برگزاری جلسات متعدد با مدیران علوم پزشکی، نظام پزشکی، امور مالیاتی و سازمان بازرسی استان مصوبات کاربردی و مفیدی را در راستای نیل به این امر مهم تصویب و به کلیه متولیان امر ابلاغ گردید.

ناصر عتباتی افزود: در این مصوبات ابتدا آموزش مستمر و ارشاد مواد قانونی و دستورالعمل‌های مالیاتی در دستور کار قرار دارد و نهاد‌های متولی مکلف به نظارت دقیق بر روند پرداخت مالیات‌ها شده اند.

مقام ارشد قضایی استان ادامه داد: یکی از مواردی که تاکید به نظارت مستمر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شده است نصب دستگاه کارت خوان در مطب‌های پزشکان می‌باشد که با تعیین ضرب الاجل ۳ ماهه مقرر گردیده است کلیه پزشکان در سطح استان مقید به استفاده از کارت خوان باشند. 

وی همچنین تجلیل و تشویق پزشکان قانونمند را که با احساس مسئولیت نسبت به کشور و جامعه قوانین را رعایت می‌کنند و در پرداخت حقوق دولتی اهتمام دارند توسط امور مالیاتی استان خصوصاً در ارائه معافیت‌های مالیاتی برای این قشر مورد تاکید قرار داد. 

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: تشکیل اکیپ‌های بازرسی مشترک برای تقویب نظارت‌ها بر پرداخت مالیات، الزام کلینیک‌های فاقد صندوق متمرکز به راه اندازی و بکارگیری صندوق، بهره مندی از سامانه‌ای برای اطلاع رسانی عمومی تخلفات، الزام قانونی پزشکان به تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت مفاصا حساب سالیانه، فراخوان پزشکان در سامانه مودیان از موارد مهمی بودند که به تصویب رسیده و مورد مطالبه جدی دستگاه قضایی از بعد عمل به تکالیف حقوق عامه‌ای خود می‌باشد. 

مقام ارشد قضایی در استان ابراز امیدواری کرد: قشر فرهیخته و زحمت کش پزشکان که سلامت مردم و شهروندان با ایشان است نسبت به انجا م تکالیف مقرر قانونی اهتمام بیشتری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.