کرپ قارچ و مرغ + طرز تهیه

در مطلب زیر طرز تهیه یک نوع کرپ خوشمزه را به شما آموزش داده‌ایم.

کرپ‌ها انواع و اقسام دارند البته این تنوع مربوط به فرمول پخت کرپ نیست، چرا که اکثر کرپ‌ها با یک مواد و روش پخت می‌شوند. تنوع کرپ‌ها به مواد داخل آن‌ها بستگی دارد که در اینجا مخلوط قارچ و مرغ و طعم‌دهنده‌های دیگر پیشنهاد شده است.

مواد لازم برای کرپ 
۱۵۰ گرم آرد
۲ /۱ ق‌م نمک
۱ عدد تخم‌مرغ
۳ پیمانه شیر
روغن کمی

۱. در یک کاسه آرد و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید. در کاسه‌ای دیگر شیر و تخم‌مرغ را مخلوط کنید و کم‌کم به آرد اضافه کنید و سریع هم بزنیدتا مایه خمیر یکدست و یکنواخت شود و هیچ گلوله آردی در آن باقی نماند.

این خمیر آماده را در ظرفی در بسته در یخچال به مدت یک‌ساعت بگذارید تا استراحت کند.

۲. تابه‌ای گرد و نچسب انتخاب کنید. کف تابه را با مقدار کمی روغن چرب کنید. تابه را روی حرارت بگذارید تا خوب داغ شود. به اندازه یک چهارم لیوان از خمیر استراحت کرده را (بعد از یک ساعت) برداشته و در تابه بریزید. تابه را به راست و چپ تکان دهید تا مایه خمیر همه سطح تابه را بپوشاند و یکدست پهن شود.

۳. وقتی خمیر را ریختید بهتر است حرارت کم یا متوسط باشد تا خمیر نسوزد. وقتی که خمیر خودش را گرفت و حباب‌هایی در نان ایجاد شد، موقع برگرداندن آن است تا طرف دوم هم طلایی و پخته شود. همه مایه کرپ را به همین ترتیب به شکل نان درآورده و کنار بگذارید.


بیشتربخوانید


مواد داخل کرپ
۱. گوشت مرغ را به شکل خلالی برش بزنید و با نمک و فلفل و مقدار کمی آب بپزید.

۲. قارچ را شسته به صورت ورقه ورقه‌ای درآورید. پیاز را هم پوست کنده بشویید و به شکل نگینی خرد کنید.

۳. تابه‌ای روی حرارت بگذارید، مقدار کمی روغن در آن ریخته و پیاز‌ها را حرارت دهید تا سبک شوند. بعد قارچ‌ها را بیفزایید و تفت دهید. مرغ را هم اضافه کرده در صورت نیازبا مقدارکمی نمک و فلفل مزه‌دار کنید.

۴. مواد داخل کرپ را داخل نان‌های آماده شده ریخته و پنیر موزارلای رنده شده را روی آن‌ها بپاشید.

مواد لازم
۲۵۰ گرم گوشت مرغ
۱۵۰ گرم قارچ
۱۰۰ گرم پنیر موزارلا رنده شده
۱ عدد پیاز
۱ عدد فلفل دلمه‌ای برای تزئین
نمک و فلفل به مقدار کافی
روغن به مقدار لازم

روشی دیگر:

می‌توانید کرپ‌ها را بعد از ریختن مواد داخلشان به شکل بقچه جمع کنید و دوباره کمی در تابه روغنی سرخ کنید وبه شکل دلمه سرو کنید.

منبع: همشهری آنلاین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.