اهتمام بیشتر ادارات قزوین در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ناشی از تراکم اتباع غیرمجاز در این استان بالا بوده و ادارات اجرایی باید مباحث پیشگیری را با اهتمام بیشتری دنبال کنند.

علی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان  در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین افزود: ممنوعیت ورود، تردد و بکارگیری اتباع در قانون وجود دارد، دستگاه‌های اجرایی نیز تلاش می‌کنند، اما کافی نیست و باید اقدامات و تدابیر بیشتری اتخاذ کرد.

وی اضافه کرد: یکی از چالش‌های اساسی در استان قزوین همین حضور اتباع غیرمجاز است، تا جایی که هر از گاهی مردم قزوین از محلات مختلف استان در مورد حضور بیش از اندازه این اتباع گله‌مند هستند.

فولیان تاکید کرد: یکی از روش‌های پیشگیری در وقوع جرم، انجام کار‌ها بر مبنای جاذبه زدایی است، امروز بایستی دلیل جاذبه سکونت و بکارگیری اتباع غیرمجاز در استان قزوین بررسی شود.

این مسوول با بیان اینکه قانون در رابطه با سکونت اتباع با صراحت صحبت کرده است، خاطرنشان کرد: فرآیند سکونت اتباع غیرمجاز بایستی مورد نظارت بیشتر قرار گیرد و در ادامه نیز از حضور آنان در نقاط مختلف شهر‌ها جلوگیری شود.

فولیان اظهار کرد: ضرورت امروز جامعه بر پیشگیری از وقوع جرم است نه برخورد قضایی و همه دستگاه‌های دارای تکلیف باید پیشگیری را در اولویت کاری خود قرار داده و با برنامه ریزی هدفمند در این حوزه تلاش کنند.

به گفته این مسوول حوزه قضایی، پیشگیری یک ساز و کار در کنترل و کاهش جرم بوده و کم هزینه‌ترین راهی است که در صورت تحقق منجر به افزایش امنیت و افزایش سطح رضایتمندی عمومی خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از وقوع جرم ضمن توجه به ارکان آن باید دستگاه‌ها با هم هماهنگی لازم را داشته باشند، متاسفانه گاهی اوقات بی‌اطلاعی برخی از مدیران در حوزه قوانین باعث شده تا کار‌ها به نتایج مطلوب نرسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.