با ورود دستگاه قضا مشکل آلودگی زیست محیطی در بشاریات حل شد

رییس کل دادگستری استان قزوین از حل مشکل آلودگی بخش اعظمی از مزارع بزرگ کشت و صنعت مستقر در بخش بشاریات خبر داد.

علی شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: تمرکز شرکت‌های بزرگ کشت و صنعت از جمله شرکت بزرگ مگسال، هزار جلفا، کارخانجات قند، جهان آریا، گل امید، سبلا ن شیر سحر، خوشه دشت و ... در بخش بشاریات شهرستان آبیک سهم بسزایی در تولید محصولات دامی و کشاورزی کشور داشته و رونق اقتصادی منطقه را در پی دارد.

وی ادامه داد: موضوعی که مورد اعتراض مردم منطقه بوده و توسط دستگاه‌های نظارتی به صورت مستمر رصد می‌شود، آلودگی‌های ناشی از فعالیت این شرکت‌ها به خصوص در بخش دفع فاضلاب بود که با ورود دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم در راستای جلوگیری از تضییع حقوق عامه این معظل با همراهی دستگاه‌های متولی و همراهی مدیران این شرکت‌ها برطرف شد.

شعبانی افزود: به همین منظور بعد از بازدید از این شرکت‌ها که با حضور کارشناسان حوزه محیط زیست، بهداشت و دستگاه‌های متولی و قضایی صورت گرفت به ۷ شرکت فرصت دو ماهه داده شد تا نسبت به تاسیس تصفیه خانه اقدام کنند.

وی بیان کرد: با پی گیری‌های مستمر و همکاری مدیران این شرکت‌ها در کمتر از سه ماه ۴ شرکت تصفیه خانه خود را راه اندازی کرده و ۳ شرکت باقی مانده نیز با آغاز فرایند احداث در حال تکمیل تصفیه خانه بوده و هم اکنون با نظارت شبکه بهداشت و محیط زیست پساب و فاضلاب این شرکت‌ها به خارج از محیط منتقل می‌شود البته در صورت تخطی طبق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان قزوین ضمن تقدیر از همراهی مدیران دستگاه‌های متولی به خصوص اداره محیط زیست، بهداشت، جهاد کشاورزی و حوزه قضایی بشاریات خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم در راستای تحقق حقوق عامه در کنار اینکه برای رفع موانع و رشد تولید تلاش می‌کند با فرد یا افرادی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند نیز به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.