بهره مندی یک هزار و ۸۰۴ نفر از بیمه بیکاری تامین اجتماعی در لرستان

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: مجموع افراد بیمه شده اصلی تامین اجتماعی در استان ۲۳۵ هزار نفر است که از این تعداد یک هزار و ۸۰۴ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری و ۸۵ هزار و ۱۷۵ نفر مستمری بگیر این سازمان هستند.

منوچهر گودرزی بیان کرد: امسال در راستای تعهد غرامت های کوتاه مدت تامین اجتماعی استان در حوزه بیمه کاری بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در این راستا ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال نیز امسال تعهدات بلند مدت شامل مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بازماندگان، مزایای نقدی و غیرنقدی، کمک عائله مندی و کمک هزینه اولاد توسط این نهاد پرداخت شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۵۸ هزار نفر عائله این افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند، تاکید کرد: ۲ هزار و ۶۲۳ نفر قالیباف، ۲ هزار و ۲۳۷ کارفرمای صنفی، ۷۸ زنبوردار، ۱۹۶ باربر و ۶۴۴ خادم مسجد نیز به عنوان بیمه شدگان خاص تحت پوشش این سازمان می باشند

گودرزی با بیان اینکه خدمات غیرحضوری از ۳۰ به ۵۷ سرویس ارتقا یافته است، عنوان کرد: ۹۴ هزار و ۵۰۰ بیمه شده خاص در لرستان وجود دارد و اکنون ۷۷۶ هزار نفر معادل ۴۲ درصد جمعیت لرستان، تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند که این رقم نسبت به متوسط کشور ۱۰ درصد کمتر است.

وی بیان کرد: طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی از دستاوردهای مهم این سازمان است که بر سه قشر دانشجویان، زنان خانه دار و دختران تحت پوشش تمرکز دارد، به نحوی که دانشجویان می توانند از دفترچه های درمانی پدر استفاده و مبلغ محدودی بابت حق بیمه بازنشستگی پرداخت کنند و در زمان فارغ التحصیلی از سوابق بیمه بهره مند شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۶۴۵ کارگر ساختمانی در استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، یادآور شد: کارکنان ۱۸ هزار و ۷۶۰ واحد کارگاهی فعال تحت پوشش تامین اجتماعی و از خدمات این سازمان بهره مند می باشند.

گودرزی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۷۷ کارگاه این استان مشمول بخشودگی جرایم هستند و حدود یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال از بدهی آنها پرداخت می‌شود، اضافه کرد: تاکنون۱۳۷ هزار و ۸۳۵ نفر بیمه شده در کارگاه های تحت پوشش تامین اجتماعی لرستان فعالیت دارند.

وی گفت: به منظور توسعه خدمات غیر حضوری و اجرای طرح ۳۰۷۰ تامین اجتماعی تاکنون بیش از ۴۰ نوع خدمات غیرحضوری شده و حجم مراجعات کاهش یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان عنوان کرد: در مجموع ۷۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت لرستان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.