مقام اوکراینی: تلفات بالا ارتش ما را نابود کرد

یک افسر اوکراینی اعلام کرد که به دلیل تلفات بالا تعداد کمی از نیروهایی که به کار گرفته شده بودند اکنون در حال انجام وظیفه هستند.

«ویتالی برژنی» سرهنگ دوم ارتش اوکراین در سخنرانی خود به عنوان سرپرست مرکز استخدام و پشتیبانی اجتماعی در جلسه شورای شهر «پولتاوا» اعلام کرد که تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از نیرو‌های این کشور که پاییز گذشته در منطقه پولتاوا به خدمت گرفته شدند، هنوز علیه روسیه می‌جنگند و آمار بالای تلفات ارتش اوکراین را نابود کرده است.

نشریه محلی «پولتاوشینا» به نقل از برژنی با بیان آنکه از هر ده افسر ارتش اوکراین که سال گذشته به کار گرفته شده بودند، ۹ نفر جان خود را از دست دادند، نوشت: «مقامات محلی با کمپین خدمت اجباری خود دست و پنجه نرم می‌کنند و طرح بسیج را تنها ۱۳ درصد انجام داده‌اند که این شهر را در رتبه آخر در کل منطقه قرار می‌دهد. ارتش اوکراین نیاز فوری به تقویت دارد.»

این مقام ارتش اوکراین تاکید داشت که از ۱۰۰ نفری که پاییز گذشته به یگان‌ها پیوستند، ۱۰-۲۰ نفر باقی مانده، بقیه کشته، زخمی یا از کار افتاده‌اند و همچنین برای رفع کمبود نیروی انسانی، این افسر پیشنهاد داد که پیش‌نویس پست‌های اطلاع رسانی را برای تثبیت حضور سربازان وظیفه ایجاد کند و با بیان اینکه منطقه همچنان در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک تیپ بزرگ مکانیزه است، از معاونان محلی خواست تا در این کار کمک کنند.

اوکراین بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در فوریه ۲۰۲۲ بسیج عمومی اعلام و اکثر مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله را از خروج از کشور منع کرد. در ماه اوت، «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع سابق اوکراین گفت که کی‌یف هنوز طرح بسیج موجود خود را انجام نداده است و این نشان می‌دهد که نیازی به پیش‌نویس دیگری نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار