واشنگتن: امیدواریم ۵ زندانی در ایران در روز‌های آتی به آمریکا بازگردند

واشنگتن ابراز امیدواری کرد «زندانیان آمریکایی بازداشت شده در ایران» طی روز‌های آتی به آمریکا بازگردند.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه «صدای آمریکا» ابراز امیدواری کرد که با تکمیل انتقال دارایی‌های مسدود شده ایران از بانک‌های کره جنوبی به قطر، پنج تبعه آمریکایی که در ایران در بازداشت هستند، «ظرف روز‌های آتی» به آمریکا بازگردند.

اظهارات کربی در حالی مطرح شده است که رسانه آمریکایی «بلومبرگ» به نقل از افراد مطلع روز پنجشنبه ۲۳ شهریور ماه مدعی شده قرار است تبادل زندانی بین ایران و آمریکا تا دوشنبه انجام شود.

علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران (پنجشنبه) شب ۱۹ مرداد ماه در پی انتشار اخباری مبنی بر آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران اعلام کرد: فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که چند سال است به طور غیرقانونی توسط آمریکا توقیف شده، آغاز شد. ایران تضمین لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود را دریافت کرده‌است. آزادی چند ایرانی که به‌طور غیرقانونی در آمریکا بازداشت شده بودند در این چارچوب است.

پیش‌تر روزنامه نیویورک‌تایمز پیش از این گزارش داد که پنج زندانی آمریکایی در ازای آزادی ایرانیانی که به دلیل نقض تحریم‌ها مجرم شناخته شده‌اند، از زندان آزاد خواهند شد. این روزنامه همچنین مدعی شد حدود ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی ایران نیز آزاد خواهند شد.

کربی از وضع تحریم‌های اخیر واشنگتن علیه جمهوری اسلامی به بهانه نقض حقوق بشر گفت: «ببینید، ما همین هفته، تحریم‌های بیشتری را (علیه ایران) وضع کردیم. ما تحریم‌های بسیار بسیار زیادی را علیه رهبران ایران به خصوص آن‌هایی که در مرگ وی (مهسا امینی) و آزار وی و خشونت علیه معترضان مشارکت داشتند، وضع کردیم».

این مقام آمریکایی بدون اشاره به این‌که تحریم‌های یکجانبه آمریکا و متحدان این کشور علیه ایران تا چه اندازه رنج مردم ایران را تشدید می‌کند، با ژست حمایت از مردم ایران ادامه داد: «ما از مردم ایران دفاع می‌کنیم و از حق اعتراض مسالمت‌آمیز آن‌ها و حق صحبت کردن برای خود و برای خواسته‌هایشان و آن‌چه می‌خواهند از دولت در تهران ببینند، دفاع می‌کنیم. ما با آن‌ها دشمن نیستیم، در حقیقت ما محکم پشت سر آن‌ها ایستاده‌ایم».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۴۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
ما به هیچ وجه نباید به آمریکا و کشورهای اروپایی و مزدورانشان اعتماد کنیم.
مشکل برجام هم از سال 1394 تاکنون ثابت شده که دیگر از طریق مذاکرات وین وغیره حل نخواهد شد و حل نمی شود.
مشکل اصلی ایران این است که متاسفانه برابر مقابله تحریم های آمریکا و کشورهای اروپایی هیچ گزینه ندارد و تاکنون هم نداشته است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۴۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
تحریم‌ها نشان می‌دهد که آمریکا دست از زیاده‌خواهی برنمی‌دارد/ اقدامات طرف مقابل را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۴۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
انگلیس به تعهدات برجام پایبند نبوده است.
فرانسه به تعهدات برجام پایبند نبوده است.
آلمان به تعهدات برجام پایبند نبوده است.
کشورهای اروپایی از سال 1394 تاکنون به تعهدات خود در توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین و... عمل نکردند و هنوز هم عمل نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۴۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
آمریکا به حمایت از مردم ایران ادامه می‌دهد/ و این در حالی است که آمریکا جنایتکار از سال 1332 تاکنون ثابت کرد و نشان داد دشمن درجه یک مردم ایران بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
ما هم امیدواریم پولمون رو پس بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
چه فایده دارد تا ده ها سال دیگر می بایست غرامت دولت روحانی را داد با توجه به گفته آقای پور ابراهیمی ریس کمسیون اقتصادی مجلس الله برکت الله دولت آقای روحانی پیشاپیش از بانک مرکزی تنخواه گرفته والان وعده محقق شده و می گویند این بدهکاری دولت به بانک مرکزی است چه فایده برای مردم .برای مسئولین که خوردن وبردودر کشورهای خارجی هستند الله برکت الله
آخرین اخبار