تجلیل از هنرمند جهادگر زنده یاد سیدمحمد ساجدی در قم

در اجتماع «جهادگران گفتمان ساز» که به همت خانه طلاب جوان برگزار شد از خدمات هنرمند جهادگر مرحوم سیدمحمد ساجدی تجلیل شد.

 در اجتماع «جهادگران گفتمان ساز» که به همت خانه طلاب جوان حوزه علمیه قم در دبیرستان هدایت قم برپا شد برخی از دوستان و هم‌رزمان زنده یاد سیدمحمد ساجدی،گوشه‌ای از خاطرات و فعالیت‌های این هنرمند جهادی را تشریح کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در این همایش با اشاره به گوشه‌ای از فعالیت‌های مجاهدانه جهادگر فقید مرحوم سید محمد ساجدی گفت: وجود هنرمندان جهادگری مانند مرحوم ساجدی از سرمایه‌ها و رویش‌های نظام اسلامی است.

او افزود: ایران اسلامی برای ساخته شدن نیازمند چنین جوانان هنرمند و جهادگری هستند که باید تلاش کنیم این فرهنگ برای نسل‌های امروزی و آینده منتقل شود.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب در متن نوشتاری که بر روی قرآن اهدایی به خانواده مرحوم ساجدی نگارش یافته بود از این هنرمند به عنوان «هنرمند جهادگر» یاد کرده اند.

سید محمد ساجدی در سال ۱۳۵۹ در شهر قم متولد شد و پس از تحصیل در هنرستان هنر‌های تجسمی تهران وارد دانشگاه شد و در رشته عکاسی به ادامه تحصیل پرداخت، وی از شاگردان نزدیک مسعود نجابتی و از مؤسسین کانون هنر شیعه در قم بود.

این گرافیست انقلابی همواره حضور فعالی در اردو‌های جهادی در مناطق محروم داشت و مشتاقانه در انجام فعالیت‌های فنی و عمرانی برای محرومان شرکت می‌کرد. سید محمد به گفته دوستانش بسیار پرکار، با اخلاص و باصفا بود.

تجلیل از هنرمند جهادگر زنده یاد سیدمحمد ساجدی در قم

مرحوم ساجدی هنرمند گرافیست کار که دغدغه‌اش حضور در مناطق محروم و خدمت به خانواده‌های نیازمند بود پس از فارغ التحصیلی از هنرستان هنر‌های زیبای تهران به همراه دوستانش گروه جهادی را تشکیل می‌دهد تا بتواند فعالیت‌های خود را فراگیر کند.

وی در آبان ماه سال ۱۳۹۷ در مسیر بازگشت از سفر معنوی کربلا و شرکت در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی به همراه خانواده خود در سانحه رانندگی حیات دنیوی خویش را وداع گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار