فصیل المقداد:

اشغالگری آمریکا و ترکیه مانع از بازگشت آوارگان سوری است

وزیر خارجه سوریه در گفتگو با همتای لبنانی خود تایید کرد که اشغالگری آمریکا و ترکیه یکی از مانع‌های بزرگ بازگشت آوارگان سوریه به میهنشان است.

فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه، تایید کرد که این کشور از بازگشت همه پناهندگان سوری به میهن خود استقبال می‌کند و اما اشغالگری آمریکا و ترکیه مانع این بازگشت می‌شود.

براساس گزارش تلویزیون سوریه، او در حین مکالمه تلفنی با عبدالله بو حبیب همتای لبنانی خود گفت: سوریه از بازگشت همه پناهندگان استقبال کرده و امکانات لازم را برای آن‌ها فراهم می‌کند. 

در بیانیه وزارت امور خارجه در دولت سوریه آمده است که مذاکرات بین المقداد و عبدالله بو حیبب بر مسئله بازگشت پناهندگان سوریه و تمام آنچه را که مانع این بازگشت می‌شود، متمرکز شده بود.

المقداد اعلام کرد که آنچه مانع بازگشت می‌شود،  اقدامات اقتصادی و خصمانه کشور‌های غربی با لبنان و سوریه، ادامه اشغالگری ترکیه و آمریکا در شمال غربی سوریه و شمال شرقی آن و غارت ثروت آن، علاوه بر اثرات فاجعه بار استفاده مداوم و غیرقانونی از منابع طبیعی سوریه است.

از سویی دیگر وزیر خارجه لبنان خاطرنشان کرد که وی به زودی رئیس هیات رسمی لبنان برای سفر به سوریه خواهد بود تا در مورد موضوع پناهندگان سوری بحث کند.

پیش از این میشل عون رئیس جمهور سابق لبنان اعلام کرده بود که اغلب کشور‌های اروپایی نمی‌خواهند آوارگان سوری به کشورشان بازگردند. آوارگان سوری به دلیل مشکلات امنیتی پناهنده سیاسی نیستند.

میشل عون همچنین گفته بود که طبق تفاهم ایجاد شده با مقامات سوریه، لبنان توانسته است ۵۰۰ هزار آواره سوری را به کشورشان بازگرداند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۱۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
ترکیه جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایر سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون در امور داخلی کشورها دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
آخرین اخبار