ورود استاندارد به حوزه آرد/ تولید آرد به کیفیت مطلوب رسید

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از ورود این مجموعه به حوزه تولید آرد و افزایش کیفیت این محصول در استان خبر داد.

دستورانی، مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تا چندی پیش کنترل‌های لازم در حوزه آرد در استان صورت نمی‌گرفت، گفت: آرد تولیدی در کارخانه‌های استان با ورود جدی این اداره کل منطبق بر استاندارد شده و با کیفیت است.

او افزود: در این دوره، کنترل‌های لازم انجام و نمونه‌ها به شهر‌های دیگر ارسال شد که نتایج آزمایشات نشان داد کارخانه‌های تولید آرد ۲ مولفه درصد سبوس گیری و اندازه ذرات را رعایت نمی‌کنند که اندازه ذرات باعث می‌شود آرد یکنواختی خوبی نداشته باشد و در مجموع نان با کیفیت پخت نشود.

دستورانی با اشاره به فعالیت سه کارخانه تولید آرد در خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از کارخانه‌ها به سرعت خود را با استاندارد‌های ما منطبق کرد و برای رعایت استاندارد‌ها به ۲ کارخانه دیگر در بیرجند اخطار دادیم که به دلیل توجه نکردن به اخطار‌ها در این کارخانه‌ها، تولید آرد سنگک تعلیق شد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی اظهار کرد: پس از تعلیق، این واحد‌ها هم با کاهش سبوس گیری و تولید آرد یکنواخت رفع تعلیق شدند و هم اکنون تولید آرد در کارخانه‌های استان با استاندارد‌های ما مطابقت دارد و نظارت‌ها همچنان بر روند تولید آرد ادامه دار است.

او گفت: علاوه بر نظارت بر آرد تولید استان نسبت به آرد تولیدی سایر استان‌ها و توزیع شده در استان هم نظارت می‌شود؛ به عنوان مثال آردی از استان گلستان وارد استان ما می‌شد که طی نامه‌ای به اداره کل استاندارد گلستان موضوع را پیگیری کردیم.

دستورانی تصریح کرد: همچنین نان و خمیر را در پنج واحد نانوایی از لحاظ فلزات سنگین و بلانکیت مورد ارزیابی قرار داریم که جواب همه آزمایش‌ها منفی بود.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از مردم خواست در صورت مشاهد آرد بی‌کیفیت در استان موضوع را به اداره کل استاندارد اطلاع دهند.

برچسب ها: تولید آرد ، سبوس گیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.