سفیر ایران در ازبکستان:

محصولات قزوین بازار خوبی در کشور‌های همسایه دارد

سفیر جمهوری اسلامی در کشور ازبکستان گفت:محصولات قزوین بازار خوبی در کشور‌های همسایه پیدا کرده که این مساله بیانگر توانمندی‌های صادراتی است.

محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی در کشور ازبکستان در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان قزوین گفت: امروز انواع کالا‌های استان قزوین اعم از صنایع غذایی، محصولات کشاورزی و خشکبار مثل کشمش، فندوق و پسته به خوبی توانسته به بازار کشور‌های همسایه راه پیدا کند.

وی اضافه کرد: کشور ازبکستان فرصت خوبی برای فروش محصولات صنعتی و کشاورزی استان قزوین است که باید این ماله مورد توجه بیشتر تولیدکنندگان داخلی قرار گیرد.

اسکندری تاکید کرد: دولت سیزدهم خالصانه تلاش کرده تا میزان صادرات کالا‌های ایرانی را افزایش داده تا ارزآوری را به اشکال مختلف محقق سازد.

وی با اشاره به اینکه تسهیل امور لجستیکی و حمل و نقل در مسیر صادرات، صرفه جویی در واردات و افزایش مبادلات تجاری از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در این سال‌ها بوده است، یادآور شد: شهرک صنعتی کاسپین و لیا و نیز شهر صنعتی البرز در استان قزوین ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صادرات محصولات دارند که با کمی برنامه ریزی می‌توان از آن بهره بیشتری برد.

به گفته سفیر ایران در ازبکستان، کشور ایران در سال گذشته ۵۴ میلیارد دلار به کشور‌های خارجی صادرات داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.