۲۰ سرمایه گذار خارجی در شهرک‌های صنعتی قزوین فعالیت دارند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از فعالیت ۲۰ سرمایه‌گذار خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان خبر داد.

رضا صفاری در نشست خبری از نواحی صنعتی به عنوان بهترین مکان و فرصت برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی نام برد و افزود: قزوین طی سال‌های اخیر زمینه مناسبی را برای جذب سرمایه گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد کرده و اتاق بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان نیز در این راه کنار ما قرار داشتند.

وی با بیان اینکه برخی از واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط در بازاریابی و صادرات کالا‌های خود با مشکل روبرو هستند، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل بایستی آموزش‌های لازم و بازشناسی کشور‌های هدف صادرات در دستور کار جدی قرار گیرد.

صفاری با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی صادراتی استان، تاکید کرد: سرمایه‌گذاری صنعتی در استان مبتنی بر حضور بخش خصوصی و براساس مزیت‌های استان در دستور کار ما قرار دارد.

وی با اشاره به رتبه پنجم این استان در حوزه صنعت، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۲۰۰ نوع محصول از سوی واحد‌های صنعتی استان تولید می‌شود و محصولات تولیدی نیز از کیفیت بالا و قابل قبولی برای رقابت در بازار‌های جهانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌ها فرصت بسیار خوب و ایده آلی برای معرفی محصولات واحد‌های صنعتی هستند، افزود: به همین منظور، نخستین نمایشگاه توانمندی‌های قزوین به منظور معرفی و شناسایی محصولات صنعتی استان و در راستای توانمندی‌های صنعتی منطقه به بازرگانان، سرمایه گذاران و مسوولان داخلی و خارجی جهت مشارکت در این بخش برگزار خواهد شد.

به گفته این مسوول، صادرات محصولات واحد‌های صنعتی استان با ۲ رویکرد معرفی محصولات در بازار‌های مختلف و شناسایی کشور‌های هدف برای صادرات در نظر گرفته شده است تا ضمن شناسایی و احصاء نیاز کشور‌های مقصد تولید و صادرات براساس آن صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذاران خارجی هم از رویکرد‌های مهم این شرکت محسوب شده چرا که در استان ظرفیت‌های قابل قبول و مناسبی وجود دارد که با برداشتن موانع موجود از جمله جا به جایی منابع مالی می‌توان شرایط لازم را برای انجام این کار فراهم کرد.

صفاری یادآور شد: خوشبختانه کشور‌های همسایه ما مقصد بسیار مناسبی برای صادرات محصولات تولیدی به شمار می‌رود که برای افزایش میزان صادرات به حمایت و سیاست‌های بالادستی هم نیاز داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار