آغاز رزمایش مشترک عمان و ایتالیا

رزمایش زمینی «جبل شمس ۳» که به طور مشترک میان عمان و ایتالیا برگزار می‌شود از امروز آغاز شد.

رزمایش مشترک «جبل شمس ۳» که میان عمان و ایتالیا برگزار می‌شود و تا ۲۱ سپتامبر ادامه دارد از امروز سه شنبه (۱۲ سپتامبر) آغاز شد.

براساس گزارش الخلیج آنلاین، در طرف عمانی، نیرویی از گردان عمان جنوبی ارتش سلطنتی با نیروی زمینی ایتالیا به نمایندگی از گردان دومین پیاده نظام کوهستانی شرکت می‌کند. به گزارش وزارت دفاع عمان، این رزمایش که در ایتالیا آغاز شد، علاوه بر حفظ سطوح آموزشی و رزمی با هدف تبادل تجربیات و فعال‌سازی مهارت برنامه‌های آموزشی ارتش عمان است.  

بر اساس این بیانیه، اجرای این رزمایش همچنین در چارچوب برنامه‌های آموزشی سالانه ارتش سلطنتی عمان با کشور‌های برادر و دوست انجام می‌شود. ارتش عمان ماه گذشته نیز رزمایش مشترک «دره آتش ۲۰۲۳» را با نیرو‌های آمریکایی به پایان رساند که هدف آن تبادل تجربیات نظامی و مهارت‌های مختلف رزمی است.

با توجه به موقعیت عمان در حفاظت از امنیت کشتیرانی و حرکت تجاری در تنگه هرمز و خلیج فارس، این کشور با طرف ایتالیایی و بسیاری از کشور‌های غربی روابط خوبی دارد. شایان ذکر است که دوره قبلی رزمایش جبل شمس ۲ در سال ۲۰۱۹ در ایتالیا برگزار شد، در حالی که اولین دوره این رزمایش در سال ۲۰۱۶ در خاک عمان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۶:۱۸ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
ایتالیایی‌ها چکار دارن در عمان در دریای عمان ؟!!! عمانیهای موذی مارمولک نقشتون چیه ؟!!! .
آخرین اخبار