تلاش برای تکمیل ۲ ورزشگاه بزرگ شیراز

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به ثمربخش بودن پیگیری‌ها برای بازگشت ورزشگاه‌های پارس و شهید سلیمانی به فهرست پروژه‌های ملی، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال شنونده خبر‌های خوبی پیرامون این زیرساخت‌های اثرگذار باشیم.

محمدمهدی سرافرازشکوهی گفت: متاسفانه بهره‌برداری پیش از موعد و صوری منجر به خارج شدن ۲ پروژه ورزشگاه‌های شهید سلیمانی و پارس از فهرست پروژه‌های ملی و محروم ماندن چند ساله شهروندان از این امکان ارزشمند شد.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها ایرادات فراوانی داشت به طوریکه شرکت توسعه و تجهیز ۳۲ ایراد از ورزشگاه پارس و ۱۷ ایراد از ورزشگاه شهید سلیمانی را فهرست و اعلام کرده بود.

شکوهی با اشاره به تلاش و پیگیری اداره کل ورزش و جوانان فارس و شخص استاندار برای بازگرداندن این پروژه‌ها به فهرست طرح‌های ملی، گفت: خوشبختانه ابتدای مرداد امسال ورزشگاه شهید سلیمانی به فهرست بازگشت و از ۲۰ مرداد نیز کارگاه توسط پیمانکار تجهیز و عملیات تکمیل پروژه آغاز شد.

او با بیان اینکه نظارت مستمر بر روند اجرا، دنبال می‌شود، گفت: علیرغم آنکه پیمانکار قرارداد ۹ ماهه برای تکمیل این پروژه دارد، اعتقاد استان بر این است که با کار سه شیفت می‌توان تا مهرماه ورزشگاه شهید سلیمانی را تکمیل کرد.

شکوهی در عین‌حال امکان بهره‌برداری از این پروژه ورزشی در شیراز را منوط به انجام تعهدات سایر دستگاه‌ها برای تامین پارکینگ مورد نیاز مجموعه دانست و گفت: حتی با کامل شدن عملیات عمرانی و رفع نواقص این پروژه، به دلیل پیش‌بینی نشدن فضای پارک برای حتی یک خودرو، امکان بهره‌برداری از سالن شهید سلیمانی وجود نخواهد داشت، مگر آنکه دستگاه‌ها به تعهداتشان در این خصوص عمل کنند.

او با بیان اینکه مردادماه امسال، شرکت توسعه و تجهیز با قرار گرفتن ورزشگاه پارس در فهرست پروژه‌های ملی موافقت کرده است، گفت: روال اداری برای واگذاری امور به شرکت‌های پیمانکار واجد شرایط ادامه دارد و امیدوار هستیم که تا زمستان، استادیوم فوتبال این مجموعه آماده شود.

شکوهی اضافه کرد: پیمانکار، تحویل چمن ورزشگاه را منوط به پرداخت کامل مطالبات کرده بود و خوشبختانه بخش قابل توجهی از این بدهی تامین و پرداخت شده است. البته قصد داریم که بعد از تحویل چمن، نگهداری از آن را به همین پیمانکار واگذار کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه کار احداث ورزشگاه پارس تمام نیست، گفت: پارس یک مجموعه ورزشی ۶۷ هکتاری است، لذا برای اجرای سایر بخش‌ها، با یک سرمایه‌گذار مذاکراتی انجام و تفاهمنامه‌ای تدوین شده است؛ اگر این تفاهمنامه مورد توافق قرار گرفته و نهایی شود، در سفر آتی ریاست جمهوری بین وزارت ورزش، استانداری فارس و سرمایه‌گذار مبادله خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.