ماموریت قالیباف به کمیسیون صنایع و معادن برای بررسی علل حادثه مرگبار در معدن طرزه دامغان

رئیس مجلس شورای اسلامی، کمیسیون صنایع و معادن را مامور بررسی علل حادثه مرگبار در معدن طرزه دامغان کرد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور صحن علنی امروز گفت: در ابتدا درگذشت ۶ کارگر معدن در البرز شرقی رابه خانواده آن عزیزان جامعه کارگری کشور آحاد ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم.

وی افزود: اینجانب به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ماموریت می‌دهم تا علل وقوع این حادثه را به سرعت با توجه ویژه به قصور و تقصیرات به خصوص در تامین تجهیزات لازم برای جلوگیری از حوادث این چنینی و عنایت به اظهارات سایر کارکنان و شاهدان عینی مورد بررسی قرار دهد و گزارش آن را با فوریت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کند این ضایعه تاسف بار باید تبدیل به فرصتی شود تا امنیت کارگران زحمتکش معادن مورد توجه قرار گیرد.

قالیباف ادامه داد: به روح بلند دومین شهید محراب حضرت آیت الله مدنی که به دست منافقان کوردل به شهادت رسید درود می‌فرستم و یاد و خاطره مفسر قرآن مبارز خستگی ناپذیر و اولین امام جمعه تهران حضرت آیت الله سید محمود طالقانی را به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات ایشان گرامی می‌داریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در پایان تاکید می‌کنم که باری دیگر حضور باشکوه ملت مسلمان ایران در راهپیمایی اربعین و افزایش جمعیت زائرین ایرانی بنابر آمار‌های رسمی همچون گذشته ثابت کرد که پیوند قلبی ملت سربلند ایران و اهل بیت علیه السلام ناگسستنی و ابدی است بدخواهان ایران به این جمع‌بندی رسیده‌اند که تا عشق اهل بیت و امام حسین علیه السلام در دل مردم ما زنده است تسلط بر این آب و خاک ناممکن است.

وی ادامه داد: از مسئولان اجرایی کشور که با مدیریت شایسته بسیاری از مشکلات زائرین را نسبت به سال گذشته کاهش دادند و باعث رضایت مشهود مردم شدند تشکر می‌کنیم و امیدواریم در سال‌های آینده مشکلات باقیمانده مخصوصاً در حوزه حمل و نقل نیز برطرف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از ملت مهمان نواز عراق نیز که بی‌اعتنا به اختلاف افکنی‌ها دشمنان اسلام و تشیع به بهترین وجه از تمام زائران استقبال کرده‌اند قدردانی ویژه‌ای داریم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
به گفته‌ی اناری، طرح ساماندهی هیچ بار مالی برای دولت ندارد و این مساله بارها به اثبات رسیده است ضمن اینکه شرکت‌های واسطه که توسط خود مدیران دولتی ایجاد می‌شوند، جز اتلاف منابع بیت‌المال هیچ سودی برای کشور ندارند.

این فعال کارگری در مذمت این شرکت‌ها گفت: شرکت‌های پیمانکاری هیچ حق و حقوقی برای کارگران خود به رسمیت نمی‌شناسند؛ نظام طبقه بندی و رتبه بندی در این شرکت‌ها مفهومی ندارد و لذا دکتر و دیپلمه در کنار هم کار مشابهی انجام می‌دهند و بعضا حقوق مشابهی می‌گیرند؛ بعضاً اساسنامه این شرکت‌ها را که مطالعه می‌کنی همه فن حریفند و در هر زمینه‌ای ورود کرده و آمادگی فعالیت دارند!

او تاکید می‌کند: با تبدیل وضعیت شرکتی‌ها مخالفت می‌شود در حالیکه در سازمان‌ها بیشترین کار را همین نیروهای شرکتی انجام می‌دهند و حتی دلسوزانه‌تر و با دقت بیشتری کار حوزه‌های تخصصی را که به صورت غیرقانونی و مازاد بر وظیفه اصلی بر دوش آن‌ها گذاشته‌اند به اجبار انجام می‌دهند. در چنین شرایطی، عده‌ای با طرح ساماندهی و حذف شرکت‌ها مخالفت جدی دارند!
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۰۹:۵۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
باسلام و درود خدمت شما طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟ تمام کارکنان و کارگران شرکتی وپیمانکاری وخانوادشون چشم انتظار تصویب طرح هستند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
دکتر قالیباف فکری به حال کنکور ناعادلانه بکن وقتی نماده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
مجلس مامور خیلی از کارها هست خسته نباشی
الان چندین ماهه مخابرات حتی بیمه کارگران رو پرداخت نمی کنه
کسی هم زورش نمی رسه نه مجلس و نه دولت بیچاره این معدنچیان هم وضعیتشان بهتر از این نیست
آخرین اخبار