در تحلیل تکنیکالی هفتگی بررسی شد؛

احتمال هفته ای آرام برای شاخص کل بورس قوت گرفت

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به رسیدن شاخص کل به مقاومت مهم محدوده ۲.۱۵۰.۰۰۰ تا ۲.۲۵۰.۰۰۰ واحد و همچنین شرایط تکنیکالی آن در «ابرکومو» احتمالا در هفته پیش رو شرایط آرام و بدون تغییری از نظر روند را شاهد باشیم.

علی ملک لی کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۱۰۵ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و افزایش حدود ۲.۲ درصدی، به عدد دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید تا هفته‌ای سبز بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: با توجه به رسیدن شاخص کل به مقاومت مهم محدوده ۲.۱۵۰.۰۰۰ تا ۲.۲۵۰.۰۰۰ واحد و همچنین شرایط تکنیکالی آن در «ابرکومو» که میتواند جلوی رشد شاخص کل در کوتاه مدت را بگیرد، احتمالا در هفته پیش رو شرایط آرام و بدون تغییری از نظر روند در بورس تهران شاهد باشیم. چنانچه شاخص بتواند محدوده فوق الذکر را با قدرت به سمت بالا بشکند، احتمالا شاهد روند جدید صعودی آن خواهیم بود.

شاخص کل بورس

این کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است نیز وضعیتی همانند شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته با عدد ۷۱۲ هزارواحد شروع به کار کرد و پس از رشد حدود ۲ درصدی، در پایان هفته به عدد ۷۲۶ هزار واحد رسید. شرایط این شاخص نیز همانند شاخص کل است.

به گفته او، در کل از نظر تکنیکالی، هر دو شاخص بایستی محدوده مقاومتی خود (باکس زرد رنگ) را به سمت بالا شکسته تا روند جدیدی آغاز شود، در غیر این صورت همچنان میتوانند در محدوده ۱۰ درصدی درجا بزنند. همچنین فعلا اخبار یا عوامل فاندامنتالی جهت تغییر روند وجود ندارد.

شاخص کل هم وزن

ملک لی افزود: شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی دولت، میتواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار