جهش بهای گاز در اروپا در پی اعتصاب در استرالیا

اعتصاب کارکنان شرکت گاز مایع شورون در استرالیا باعث جهش بهای گاز در قاره سبز شد.

اتحادیه اروپا پیش از جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ وابستگی شدیدی به گاز صادراتی روسیه داشت. با این حال، تحریم‌های گسترده غرب علیه مسکو به ویژه در حوزه انرژی باعث شد قاره سبز به دنبال یافتن جایگزین‌های جدیدی برای تامین نیاز‌های خود باشد. قطر، آمریکا و استرالیا شماری از این منابع بودند. این در حالی است که مشکلات جابجایی گاز مایع (LNG) به قاره سبز باعث افزایش بهای سوخت در اروپا شده است. 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، درپی اعتصاب کارکنان شرکت گاز مایع شورون در استرالیا بهای گاز مایع در اروپا ۸.۶ درصد افزایش یافته است. 

اکنون هر یک هزار مترمکعب گاز برای تحویل در بازار اروپا به ۳۹۳ دلار و ۶۰ سنت رسیده است. این موضوع پس از آن رخ داد که کارکنان شرکت شورون از امروز هشتم سپتامبر اعتصاب خود را آغاز کردند. این اعتصاب درپی عدم نتیجه مذاکرات میان اتحادیه کارگری و شرکت شورون رخ داده است. 

آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا اکنون به دنبال پر کردن ذخایر گاز مایع مورد نیاز خود برای فصول سرد سال است و ایجاد اختلال در این روند می‌تواند زمستان سختی را پیش روی قاره سبز قرار دهد. 

ادامه جنگ اوکراین و نبود افقی روشن به منظور دستیابی دو طرف به یک معاهده جهت پایان تخاصم باعث شده است کشور‌های غربی در زمستان پیش رو نیز از گاز روسیه محروم باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار